החילוץ של בנק UBS השוויצרי את בנק קרדיט סוויס צפוי להסתכם בקיצוץ של עשרות אלפי משרות, כך לפי דיווח בפייננשל טיימס. אנשים שמעורים בנושא ציינו כי החטיבה השווייצרית של קרדיט סוויס ובנק ההשקעות שלו המעסיקים ביחד מעל 30 אלף עובדים צפויים לספוג את מרבית הקיצוצים. עם זאת, לדבריהם עוד מוקדם מדי לדעת מה המספר המדויק של המפוטרים, אך הוא עשוי להוות כשליש מ-120 אלף העובדים בשני הבנקים. הסיבה לכך היא שב-UBS מתכוונים לצמצם כמעט לגמרי את חטיבת ההשקעות ולבטל תפקידים חופפים בשווייץ.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו והאזינו לתוכנית כסף חדש ב-ynet radio
1 צפייה בגלריה
בנק קרדיט סוויס
בנק קרדיט סוויס
בנק קרדיט סוויס
(צילום: Shutterstock)
כזכור, המכירה אורגנה על ידי הרשויות השווייצריות במהלך סוף השבוע האחרון, וזאת בשל החשש מקריסתו של קרדיט סוויס לנוכח משיכות ההון המרובות מצד הלקוחות. אולם, הועברה ביקורת על העסקה בשווי 3.25 מיליארד דולר בעיקר בשל ההפסדים שספגו בעלי האג"ח והעובדה שלא עלתה להצבעה של בעלי מניות.
קרדיט סוויס, שנכון לסוף 2022 העסיק מעל 50 אלף עובדים, כבר היה בעיצומו של סבב קיצוצים שהוביל לפיטורים של 4,000 עובדים עד כה השנה. עם זאת לפי הדיווח, המכירה תוביל לפיטוריהם של 17 אלף בנקאי השקעות בשל התוכניות של UBS לסגור את מרבית החטיבה. ב-UBS, המעסיקים 74 אלף עובדים ברחבי העולם, מתכוונים גם לבטל בשווייץ תפקידים בקרדיט סוויס החופפים לאלו שב-UBS. בשיחה עם אנליסטים ביום ראשון לאחר ההודעה על העסקה, אמר מנכ"ל UBS ראלף האמרס, שיפעל להוריד 8 מיליארד דולר בשנה מהעלויות עד 2027, כש-6 מיליארד דולר יגיעו מצמצום כוח האדם ו-2 מיליארד דולר יקוצצו מתקציב ה-IT.
עלויות העובדים של קרדיט סוויס עמדו בשנה שעברה על 8.8 מיליארד פרנק שוויצרי. מנכ"ל החברה אולריך קרנר והיו"ר אלכס ליהמן כתבו במסר לעובדים אתמול (ב') כי עוד לא התקבלה כל החלטה בנושא הקיצוצים. "אנחנו נעבוד בשקדנות בתקופה הקרובה כדי לזהות אילו תפקידים עשויים להיות מושפעים", מסרו. "בעת הצורך ניצור קשר עם האנשים המושפעים בהתאם לכללים ולמדיניות הנהוגים בכל מדינה".