אורקם של אמנון שעשוע וזיו אבירם מפטרת 62 עובדים, רובם בישראל. החברה, שהוקמה בשנת 2010 חילקה היום ל-62 עובדים המהווים 16% מהחברה בישראל מכתבי שימועים לפני פיטורים. מהחברה לא נמסרה תגובה.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
לאחרונה עברה החברה שינוי משמעותי כאשר אמנון שעשוע אחד ממייסדי החברה פרש מתפקיד המנכ"ל והעביר את התפקיד לאלעד צרפתי שעבד איתו במובילאיי. צרפתי הוביל תוכנית רה-ארגון משמעותית כחלק מתגובה לשינויים בשווקי העולם.
1 צפייה בגלריה
אמנון שעשוע וזיו אבירם
אמנון שעשוע וזיו אבירם
בעלי אורקם, אמנון שעשוע וזיו אבירם
(צילום: אלכס קולומויסקי, מובילאיי)

המוצרים של החברה נמצאים בשימוש ב-40 מדינות וזמינים ב-25 שפות. רני חגג מנכ"ל החברה עד לאחרונה פרש ממנה לפני מספר חודשים.
עד היום גייסה אורקם מעל ל-100 מיליון דולר בשווי של מיליארד וחצי דולר. בין המשקיעים לצידם של שעשוע ואבירם, גם לאומי פרטנרס, הראל וכלל.
המוצר שפיתחה אורקם, שאמור לסייע לבעלי לקויות ראייה, עיוורון וקשיי קריאה, זכה לחשיפה גדולה באחרונה עם הפיכתו של הכדורגלן ליאו מסי לשגריר החברה. במסגרת זו נפגש מסי עם בעלי מוגבלות בתחום הראייה והעניק להם את המתקן שפיתחה החברה - MyEye PRO. הטכנולוגיה מאפשרת למשתמשים לקרוא טקסטים, לזהות פרצופים, שטרות, צבעים ואף לערוך קניות, ולנהל אורח חיים עצמאי יותר. החזון של אורקם הוא שבעתיד ייהפך המכשיר למעין עוזר אישי, המבוסס על ראיית מכונה ובינה מלאכותית, כאשר מטרתו לאפשר התנהלות עצמאית לבעלי מוגבלויות.

גם אנטידוט פיטרה את רוב עובדיה בישראל

הסטארט-אפ אנטידוט (Antidote) שפיתח קופת חולים וירטואלית לשוק האמריקני מפטר כמחצית מעובדיו בישראל ועובר להתמקדות בארה"ב בלבד. אנטידוט מונה כיום כ-60 עובדים, מתוכם 40 בישראל, רובם במחקר ופיתוח. בעקבות הפיטורים יישארו בישראל כ-17 עובדים בלבד. בנוסף, החברה מעסיקה כ-100 רופאים שמעניקים שירותים רפואיים בתחום בריאות הנפש, רפואה ראשונית ודחופה, לחץ דם ובקרוב גם רפואת נשים וסוכרת.
קופת החולים הווירטואלית של החברה, שגייסה 22 מיליון דולר במרץ השנה ובאוגוסט הפכה את כוכב ה-NBA יאניס אנדקומפו לפרזנטור שלה, משמשת עשרות מיליוני אמריקנים שאינם מבוטחים או נמצאים בביטוח חסר. שוק הבריאות האמריקני, שצפוי לחצות השנה את רף ה-4 טריליון דולר, הגיע למצבו הנוכחי לאור ההפרדה המבנית הקיימת בין נותני השירותים הרפואיים לחברות הביטוח. מודל קופת החולים מאחד בין שני חלקים אלה ובכך יוצר אחידות אינטרסים בין המטופל, מערכת הבריאות והמבטח.
החברה נוסדה ב-2020 על ידי המנכ"ל אביחי סודרי, שהוביל בעבר את החדשנות ואת הפיתוח העסקי בקופת חולים לאומית, וכמו כן כיהן כמנכ"ל חברת Vectis בתחום הביטוח הרפואי, שנמכרה ל-Re-Swiss ב-2019. קארין בל פדר, סמנכ"לית הטכנולוגיות, היא קצינה ומפקדת לשעבר בתחום הסייבר ב-8200; ד״ר דיוויד זלוטניק המשמש כרופא הראשי הוא בעל עבר עשיר ומומחיות במתן שירותי רפואה מרחוק וניהול צוותי רפואה גדולים והיזם הסדרתי בן אנוש מכהן כנשיא החברה וכיו"ר.