1 צפייה בגלריה
פשיטת רגל חובות חייב חוב
פשיטת רגל חובות חייב חוב
אילוסטרציה
(shutterstock)
החלטה חדשה על תוכנית פירעון לאישה שצברה חובות של יותר מחצי מיליון שקל ולבעלה שצבר חובות של כ-293 אלף שקל: השופטת איילת גרבי מבית משפט השלום בבאר שבע התחשבה בכך שבני הזוג הם יחידה כלכלית אחת ולכן הקלה עליהם בתנאי ההחזר.
בני הזוג נקלעו בתחילת השנה להליכי חדלות פירעון עקב חובותיהם. האישה, בת 56, כבר קיבלה תוכנית פירעון שבמסגרתה תשלם 62,400 שקל ב-48 תשלומים של 1,300 שקל. בהליך שהתנהל בעניינו של בעלה, הוא ביקש לקבל הפטר תמורת תוספת של 10,000 שקל לקופת הנושים שבה הצטברו כ-13 אלף שקל ששילם במסגרת צו תשלומים מתחילת ההליך.
הבעל טען כי בעוד כמה חודשים הוא ייצא לפנסיה וההכנסה שלו תרד משמעותית. בנוסף הוא ביקש להתחשב בתשלומים שבהם חויבה אשתו, שכן הם יחידה כלכלית אחת. הוא הדגיש כי התנהל למופת בהליך, עמד בכל התשלומים והגיש דוחות בזמן.
הממונה על חדלות הפירעון המליץ לעומת זאת על צו תשלומים למשך 48 חודשים ואילו הנאמן ביקש תוכנית פירעון ארוכה עוד יותר של 60 חודשים.
עו"ד דניאל גולשהעו"ד דניאל גולשה
השופטת איילת גרבי קבעה כי תוכנית הפירעון של האישה גובשה תחת ההנחה שיוטלו תשלומים גם על בעלה. צוין כי בני הזוג משתכרים כיום 14 אלף שקל בחודש ולכן אין מקום להוציא הפטר מיידי לבעל. היא הדגישה שיש עוד כמה חודשים עד שייצא לפנסיה ולכן עדיין אפשר להפיק תועלת מהכנסתו.
עם זאת, השופטת הסכימה שיש להתייחס לבני הזוג כיחידה כלכלית אחת ולהתחשב בהכנסות ובהוצאות המשותפות שלהם. לפיכך, היא סברה שהפתרון הנכון יהיה לקבוע לבעל תוכנית פירעון שכוללת צו תשלומים מדורג שיותאם לשינויים בהכנסותיו עקב הפרישה.
בתוך כך דחתה השופטת את התקופות שהציעו הממונה והנאמן תוך שהדגישה כי הן ממושכות מהותית בהתחשב בגילו של הבעל, מצבו הבריאותי, היקף החובות שלו והעובדה שתוכנית הפירעון של האישה עומדת על 48 חודשים.
לפיכך נקבע שתוכנית הפירעון תסתכם ב-40 חודשים. בעשרת החודשים הראשונים שעד יציאתו של הבעל לפנסיה הוא ישלם 1,300 שקל בחודש, ואילו לאחר מכן יעביר 30 תשלומים של 500 שקל. כך יתווספו לקופה 33 אלף שקל בנוסף לכספים שכבר נצברו בה וכל נכס אחר שיימצא כי יש לכלול אותו בקופה.
• לקריאת פסק הדין המלא – לחצו כאן • הכתבה בשיתוף אתר המשפט הישראלי פסקדין • שמות ב"כ הצדדים לא צוינו בהחלטה • עו"ד דניאל גולשה עוסק בחדלות פירעון • הכותב לא ייצג בתיק • ynet הוא שותף באתר פסקדין