מקדונלד'ס הודיעה כי תפסיק בהדרגה, עד שנת 2032, עם מדיניות מילוי שתייה מתוקה חופשית ("ריפיל") עבור לקוחותיה בסניפי ארה"ב. עדיין לא ברור האם גם במדינות אחרות בהן קיימת האפשרות, ענקית השתייה מתכוונת להוציא את מכונות השתייה במילוי עצמי מהסניפים.
בהודעה שמסרה אתמול (שלישי) מקדונלד'ס לסוכנות הידיעות AP, היא ציינה שמטרת השינוי היא לייצר אחידות בתפריט שלה, בעיקר בכל מה שקשור לדרך הזמנת האוכל - בין אם זה באכילה בסניף, משלוח או הזמנה עם הרכב בחלון הסניף (Drive-thru).
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו, האזינו לפודקאסט הכלכלי היומי "כסף חדש", וסמנו "כלכלה" בהתראות אפליקציית ynet
1 צפייה בגלריה
שתייה במקדונלד'ס
שתייה במקדונלד'ס
שתייה במקדונלד'ס
(צילום: AP)
במקדונלד'ס לא ציינו האם יש גורמים נוספים, כספיים או תברואתיים, שהשפיעו על ההחלטה להוציא את מכונות השתייה בשירות עצמי מהסניפים. לפי דיווח בוול סטריט ג'ורנל, בחלק מהסניפים בארה"ב כבר החלו להוציא את מכונות השתייה, כמו למשל באילינוי.
במהלך השנים האחרונות, אנליסטים הצביעו על שינויים בהתנהגות הצרכנים, בעיקר מאז מגפת הקורונה, שהתבטאו בעלייה בהזמנות באמצעות שליחים ממסעדות של מזון מהיר. כתוצאה מכך, רשתות המזון שיפרו את מערך המשלוחים שלהן, בין אם באופן עצמאי או באמצעות שיתופי פעולה עם אפליקציות המשלוחים הגדולות.
המכירות הדיגיטליות של מקדונלד'ס, שמורכבות מרכישות דרך האפליקציה של הרשת ואפליקציות המשלוחים השונות, היוו כמעט 40% מסך כל המכירות שלה ברבעון השני של שנת 2023. הכנסות החברה עלו ב-14% ל-6.5 מיליארד דולר באותה תקופה והרווח הנקי כמעט והוכפל ל-2.3 מיליארד דולר ברבעון, טוב יותר מהערכות האנליסטים.
חלק מהעליות הללו עלולות לדעוך במחצית השנייה של השנה, ככל שקצב האינפלציה השנתי ימשיך להאט, ציין סמנכ"ל הכספים של החברה, איאן בורדן, במהלך שיחה עם משקיעים לסיכום הרבעון השני של השנה.