גם מקדונלד'ס מפטרת: ענקית המזון החליטה לסגור זמנית את משרדיה בארצות הברית על רקע כוונתה ליידע חלק מעובדי החברה על פיטוריהם כחלק מארגון מחדש של החברה. כך לפי דיווח בוול סטריט ג'ורנל. במקדונלד'ס סירבו להגיד כמה עובדים יפוטרו.
במייל פנימי שנשלח בשבוע שעבר לעובדים בארה"ב ולחלק מהצוות הבינלאומי, נמסר להם כי עליהם לעבוד מהבית מהיום (שני) ועד רביעי, ומי שיפוטר יקבל על כך הודעה במייל. מקדונלד'ס ביקשה מהעובדים לבטל את כל הפגישות האישיות המתוכננות עם ספקים וגורמים חיצוניים אחרים. "במהלך השבוע שיחל ב-3 באפריל, נקבל החלטות משמעותיות שקשורות לתפקידים וכוח האדם ברחבי הארגון", נכתב בהודעה שנשלחה לעובדים.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו והאזינו לתוכנית כסף חדש ב-ynet radio
1 צפייה בגלריה
סניף מקדונלד'ס
סניף מקדונלד'ס
סניף מקדונלד'ס
(צילום: GettyImages)
כבר בחודש ינואר ענקית המזון אמרה כי היא מתכננת לקבל החלטות קשות בנוגע לשינוי כוח האדם שלה עד אפריל, כחלק מאסטרטגיה רחבה יותר. המנכ"ל כריס קמפצ'ינסקי אמר אז בראיון שהוא רוצה לחסוך בעלויות כחלק מהמהלך לשינוי בכ"א, אבל שהוא לא יודע כמה כסף ייחסך וכמה עובדים יפוטרו. "חלק מהמשרות כיום יבוטלו או שאחרים יבצעו אותן בנוסף לעבודה הרגילה שלהם", אמר קמפצ'ינסקי. לטענת החברה, היא התפזרה יותר מדי במספר הפרויקטים שלה, מה שפגע ביעילות ובחדשנות שלה, והיא מעוניינת להיות יותר ממוקדת.
מקדונלד'ס מעסיקה יותר מ-150 אלף עובדים ברחבי העולם בתפקידי מטה ובסניפים השונים שלה, כאשר 70% מהסניפים נמצאים מחוץ לארה"ב.
המכירות של מקדונלד'ס נשארו יציבות גם כאשר המתחרות שלה דיווחו על האטה. החברה אמרה למשקיעים כי חלק מהלקוחות שלה, שמגיעים ממעמד סוציו-אקונומי נמוך, מזמינים פחות פריטים בכל פעם שהם מגיעים לסניפים, אבל באופן כללי הלקוחות האחרים ממשיכים לקנות כרגיל.
מקדונלד'ס ביצעה כמה סבבים של פיטורים בשנים האחרונות. ב-2018 הודיעה החברה על ביטול מספר משרות בהנהלה שלה כדי להיות יותר "דינמית, זריזה ותחרותית" כחלק מחיסכון של חצי מיליארד דולר. באופן כללי כמות העובדים של מקדונלד'ס נמצאת בירידה. ב-2017 עבדו בחברה 235 אלף עובדים, ב-2019 מספרם ירד ל-205 אלף, ובעדכון האחרון, לפני הפיטורים הנוכחיים, היא מעסיקה, כאמור, קצת יותר מ-150 אלף עובדים.