שר האוצר בצלאל סמוטריץ' הודיע כי בעקבות מצב המלחמה הליכי הגבייה שמבצעת המדינה מחייבים יוקפאו.
בישיבת הערכת מצב בהשתתפות בכירי משרד האוצר נדונו הצרכים התקציביים של ניהול משק המלחמה, מנגנון הפיצוי של הנזקים הישירים, המעטפת הנדרשת למשרתי המילואים שגויסו בצו 8, והתמיכה הנדרשת בכלכלה ובסקטורים השונים שלה בתקופה הלחימה. השר הנחה את ראשי האגפים לפעול באופן מואץ על מנת לספק את התקציבים הנדרשים לניהול המלחמה והחוסן הלאומי ולוודא שירות מיטבי לאזרחי ישראל.
1 צפייה בגלריה
בצלאל סמוטריץ'
בצלאל סמוטריץ'
שר האוצר בצלאל סמוטריץ'
(צילום: אלכס קולומויסקי)
לפי הערכות ראשונות, הנזקים לרכוש כתוצאה מהמלחמה נאמדים ביותר מ-100 מיליון שקל. חלק מהנזק נגרם לרכוש ציבורי כמו הרס תחנת המשטרה בשדרות ונזק משמעותי למעבר ארז. יותר מ-100 מבנים נפגעו מטילים וירי וכמו כן ניזוקו מאות מכוניות.
לרשות המיסים הגיעו עד כה כ-1,200 הודעות על נזקים, כ-700 מהן התקבלו במוקד אשקלון והיתר במוקד ת"א.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו, האזינו לפודקאסט הכלכלי היומי "כסף חדש", וסמנו "כלכלה" בהתראות אפליקציית ynet
עוד על הקמת מוקד ייעודי לסיוע למשרתי מילואים שגויסו והקמת צוות יעודי שיפנה באופן יזום לסיוע למשרתי מילואים פעילים בתחומי האכיפה והגביה, וכן בקרה ומעקב של רשות שוק ההון אחר ביצוע מדיניות טיפול רגיש בתביעות לפיצויים על ידי חברות הביטוח.
בישיבה השתתפו מנכ"ל האוצר שלומי הייזלר, ראש אגף תקציבים יוגב גורדוס, החשב הכללי יהלי רוטנברג, הכלכלן הראשי שמואל אברמזון, היועץ המשפטי אסי מסינג, ראש רשות המיסים שי אהרונוביץ', יו"ר רשות לניירות ערך ספי זינגר, מ"מ רשות שוק ההון עמית גל, מנהל מס רכוש אמיר דהן והמשנה למנכ"ל משרד האוצר ישראל מלאכי.
סמוטריץ' אמר בין היתר כי "משרד האוצר יתמוך את מאמצי המלחמה בהיבטי התקציב והכלכלה באופן מיטבי ויספק את הגב לצה"ל ומערכת הביטחון ולעורף האזרחי בכל החזיתות בכדי לסייע להם לבצע את משימותיהם על הצד הטוב ביותר. המשק והכלכלה הישראלית חזקים ועמידים, תומכים את עוצמתה הצבאית והמדינית של ישראל ומאפשרים יד חופשית לדרג המדיני ולצה"ל לעשות את כל הדרוש להשבת הביטחון לאזרחי ישראל".