לפי תחזיות דואר ישראל, לא יהיה שינוי במספר החבילות שיוזמנו בחודשי חגי הקניות השנה נובמבר-דצמבר. לפי הערכות הדואר יגיעו לארץ כ-15 מיליון חבילות מחו"ל. יחד עם זאת, משקלן צפוי לזנק ב-25% לעומת חודשי הקניות אשתקד מ-4,000 טונות ל-5,000 טונות. השבוע פורסם כי חברת כרטיסי האשראי כאל צופה כי ישראלים יקנו אונליין ב-1.8 מיליארד שקל לעומת 1.4 מיליארד שקל ב-2020.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
האתרים הפופולאריים לשופינג אונליין בקרב ישראליים בהזמנות מחו"ל הם: Aliexpress, SHEIN, eBay ,Amazon ,next ,iherb ו-Asos.
1 צפייה בגלריה
חבילות ב מחסן משלוחים של דואר ישראל ב נתבג
חבילות ב מחסן משלוחים של דואר ישראל ב נתבג
חבילות במחסן משלוחים של דואר ישראל בנתב"ג
(צילום: יובל חן)

פריטים יותר יקרים ויותר כבדים

דני גולדשטיין מנכ"ל דואר ישראל: "בעקבות משבר הקורונה, הציבור נמצא יותר בבית, וככל שאמון הציבור בקניות אונליין עולה, כך מוזמנים פריטים יותר גדולים ויותר יקרים כמו מוצרים לבית, רהיטים, כלים, מצעים, שטיחים, חלקי חילוף ולא רק ביגוד והנעלה, מה שמשפיע משמעותית על משקל החבילות.
"בתקופת הקורונה ובמהלך הסגרים הצטרפו קהלים חדשים לרכישות אונליין באתרים מקומיים ובינלאומיים, וצברו ביטחון וחווית קניה טובה ולכן ימשיכו לקנות אונליין גם בהמשך".
עוד ציין גולדשטיין כי "מגמה נוספת שמשפיעה על משקל החבילות היא איחוד החבילות של קאינאו, הזרוע הלוגיסטית של עלי אקספרס שמאחדת חבילות עד 75 דולר, ובכך מגדילה את משקל החבילות המאוחדות ההופכות בעת המשלוח לחבילה אחת.
"השנה ראינו שאתר SHEIN הסיני הפך לאחד הפופולריים בהזמנות מישראל (ובעולם - מ.ק), מאחר והמיסים משולמים על ידי האתר, מה שמעודד הזמנות של פריטים רבים בהזמנה אחת, ומגדיל את משקל החבילות המגיעות לארץ".