שנה אחרי שהוגשה בקשה לתביעה ייצוגית נגד רשת שילב, בטענה שהיא מוכרת כיסאות בטיחות לילדים שניתן להשתמש בהם לזמן מוגבל ממועד הייצור, מבלי שהיא מפרסמת את מועד הייצור - הרשת התחייבה מכור ללקוחותיה בחנויות הרשת כיסאות בטיחות, סלקל ובוסטר שמועד ייצורם לא יעלה על 18 חודשים.
מוצרים שיוצרו לפני יותר מ-18 חודשים יימכרו אך ורק בסניפי העודפים, באופן בו מועד הייצור חשוף לצרכן ובמחיר מופחת כך עולה מהסכמות שהושגו במסגרת הבקשה לאישור הייצוגית.
מעבר לכך, הרשת תעניק הנחה בת 30 שקלים עבור כל התקן ריסון (כיסאות בטיחות, סלקל ובוסטר) שיירכש, וזאת עד לשווי כולל של 120 אלף שקל.
השופטת עידית ברקוביץ אישרה בשבוע שעבר את הסתלקות הרשת מבקשת האישור והורתה על מחיקתו.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
במסגרת הבקשה שהגישה המבקשת ביולי שעבר באמצעות עו"ד ארנון גרפי, היא טענה כי רשת "שילב שיווק ישיר לבית היולדת" שיווקה כסאות בטיחות עם תאריך תפוגה קצר מבלי ליידע את לקוחותיה על כך קודם לרכישת התקן הריסון.
מנגד, הרשת הכחישה הטענות נגדה וציינה כי אין כול הוראה בדין המחייבת אותה לסמן את מועד הייצור ומשך תקופת השימוש בהכרח על גבי האריזה החיצונית. מהתביעה עולה כי בבדיקה שערכה שילב נמצא כי רוב רובם של התקני הריסון במחסניה היו פחות משנה ממועד ייצורם. בסופו של יום הצדדים הגיעו כאמור להסכמות שקיבלו את אישור בית משפט. תביעתה האישית של המבקשת תידחה והיא תקבל גמול של 4,000 שקל ולבא כוחה שכר טירחה של 28 אלף שקל.