הייתם משלמים 100 אלף שקל לחודש שכירות לדירה? יש מי שכן - ונראה ששוק היוקרה חי ובועט גם בתחום השכירות: ל-ynet נודע כי רגע לפני סוף שנת 2022 הושלמו בשדרות רוטשילד בתל אביב שתי עסקאות להשכרת דירות פאר לתושבי חוץ בהיקף של עשרות אלפי שקלים בחודש, בשני פרויקטים יוקרתיים למגורים.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו והאזינו לתוכנית כסף חדש ב-ynet radio
עסקה אחת נחתמה בפרויקט בוטיק בשדרות רוטשילד 62, שהוקם לפני כ-5 שנים על ידי חברת טרה בולווארד, ובו מתגוררים בעיקר אנשי עסקים מחו"ל ורופאים. במסגרת העסקה, דירה בבעלות פרטית בקומות הגבוהות בפרויקט, אשר משתרעת על פני קומה שלמה בשטח של כ-240 מ"ר וכוללת 4 חדרי שינה וסלון, הושכרה לזוג תושבי חוץ תמורת סכום של כ-70 אלף שקל בחודש. שווי הדירה, שעמדה ריקה והייתה לא מרוהטת, נאמד כיום בסכום של כ-35 מיליון שקל.
1 צפייה בגלריה
מגדל מאייר
מגדל מאייר
מגדל מאייר
(צילום: shutterstock)
השוכרים עלו לישראל לפני מספר שנים והתגוררו מחוץ לת"א. הם מחזיקים בכמה נכסים בעיר ועברו אליה מתוך מטרה ליהנות מהחיים התוססים שמציעה העיר ללא הפסקה. פרויקט רוטשילד 62 מורכב משני בניינים בני 6 קומות כל אחד, הכוללים חדר כושר ושומר, ואת שניהם מחברת וילה מפוארת בשטח של כ-500 מ"ר, השייכת ליזם ומוצעת למכירה או להשכרה, ובימים אלה עומדת גם היא ריקה.
עסקה נוספת הושלמה במגדל מאייר היוקרתי, הממוקם בפינת שדרות רוטשילד 36 ורחוב אלנבי וכולל 42 קומות מעל מרכז מסחרי בשטח של כ-2,900 מ"ר. במרתף המגדל נבנה חניון בן 6 קומות ובריכת שחייה חצי אולימפית נבנתה על גג המרכז המסחרי. המגדל הוקם על ידי חברת ברגרואין רזידנטיאל, שאליה הצטרפה בהמשך חברת חג'ג'-כהן השקעות. עם בעלי הדירות במגדל ניתן למנות אנשי עסקים והייטק ועורכי דין כגון אמנון שעשוע, זיו אבירם, איל וולדמן וכן תושבי חוץ ממדינות כמו צרפת, ארה"ב, מרוקו, רוסיה, גרמניה, איטליה, ארגנטינה ובריטניה.
במסגרת העסקה, הושכרה דירת ענק עם ריהוט מלא בקומות הגבוהות בשטח של 300 מ"ר, המשתרעת על פני חצי קומה וכוללת 4.5 חדרים, לזוג תושבי חוץ שישלמו מחיר שיא של 100 אלף שקל בחודש לתקופה של שנתיים. מדובר בנכס בבעלות פרטית ששוויו נאמד כיום בסכום של כ-35 מיליון שקל. לבני הזוג ילדים בוגרים והם התגוררו מחוץ לתל אביב.
העסקאות לוו על ידי האחים שי וערן אליוף מקבוצת Alayof Group, הפועלת בתחום שוק מגורי היוקרה במרכז תל אביב. לדברי ערן אליוף, "מדובר בעסקאות מהיקרות ביותר בשדרות רוטשילד. שוק היוקרה חי וקיים למרות שמדברים על קיפאון. את השוק הזה מאפיינים בעיקר יהודים בעלי ממון מרחבי העולם, העוסקים בתחום הביטוחים, הנדל"ן, ההייטק וקרנות הסיכון".
שוק שכירות היוקרה אינו מאופיין, מטבע הדברים, בריבוי עסקאות. בשנה החולפת ניתן למנות עסקאות נוספות בודדות כגון עסקה להשכרת דירה בשטח של 300 מ"ר בבניין יוקרה ברחוב הרברט סמואל 42 תמורת 60 אלף שקל בחודש לתקופה של 5 שנים; עסקה להשכרת דירה מרוהטת בשטח של 180 מ"ר במלון היוקרה קמפינסקי ברחוב הירקון 51 תמורת סכום של כ-25 אלף דולר בחודש לתקופה של שנה; ועסקה להשכרת דירה מרוהטת קומפלט בשטח של 300 מ"ר, המשתרעת על פני חצי קומה במגדל היוקרה "וויט סיטי" ברחוב יצחק אלחנן 15 בשכונת נווה צדק, תמורת סכום של 60 אלף שקל בחודש לתקופה של 5 שנים.