עוד עסקת נדל"ן בשוק דירות היוקרה בתל אביב: ל-ynet ו"ממון" נודע כי דירת פנטהאוז הממוקמת בקומה ה-29 במגדל ארלוזורוב 17 במרכז העיר נמכרה לאחרונה תמורת סכום של 58 מיליון שקל. מדובר בדירה האחרונה שנותרה למכירה בפרויקט, שהחל להתאכלס לפני כשלוש שנים והוקם על ידי חברת דן נדל"ן, זרוע ההשקעות והנדל"ן של קבוצת התחבורה דן.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו והאזינו לתוכנית כסף חדש ב-ynet radio
הדירה, ששטחה 358 מ"ר ויש לה שתי מרפסות בשטח כולל של 70 מ"ר, משתרעת על פני חצי הקומה האחרונה במגדל. היא נמכרה ברמת מעטפת לרוכש פרטי וכוללת ארבעה מקומות חניה ומחסן. העסקה בוצעה על ידי דולי אלרום, מנהלת השיווק והמכירות בחברה. שותפים בתיווך העסקה האחים ערן ושי אליוף, בעלי סוכנות אליוף גרופ (ALayof Group real estate).
1 צפייה בגלריה
מגדל ארלוזורוב 17 תל אביב
מגדל ארלוזורוב 17 תל אביב
מגדל ארלוזורוב 17 בת"א
(צילום: משה צור)
ניתוח העסקה מלמד כי מחירי הדירות במגדל טיפסו בשנה האחרונה. המחיר למ"ר עומד על 148 אלף שקל - סכום גבוה בכ-18% מהמחיר ששולם באוגוסט אשתקד עבור דירת הפנטהאוז השנייה באותה הקומה (כ-50 מיליון שקל). הדירה השנייה בקומה ה-29 נמכרה גם היא ברמת מעטפת ושטחה 370 מ"ר כולל מרפסות בשטח 60 מ"ר. סכום זה משקף מחיר של 125 אלף שקל למ"ר.

"מצאי קרקעות מצומצם לבנייה יוקרתית"

בשיחה עם ynet מסביר שמאי המקרעין אריה קמיל, ממשרד קמיל טרשנסקי רפאל, כי "מחיר העסקה מגלם שווי של 148 אלף שקל כולל מקדמי המרפסות, אשר משקף את ערכי האזור האטרקטיבי מול הים, בנוסף לתמהיל שירותים רחב וייחודי לדיירים ונגישות מרבית לליבת חיי המסחר, התרבות והפנאי של תל אביב". עם זאת, הוא מדגיש כי "ככל ששווי העסקה משקף את שוק דירות היוקרה בתל אביב, קל וחומר לנוכח מצאי הקרקעות המצומצם שנותר לבנייה יוקרתית מול הים ברובע 3 בעיר, הרי כדאי לשים לב שייתכן שהוא מסמל התמתנות מסוימת במחירים, לאחר שנרשמו אף עסקאות גבוהות יותר בסביבת מגדל היוקרה".
מגדל ארלוזורוב 17 מתנשא לגובה של 113 מטרים ו-29 קומות, וכולל 117 דירות מגורים בשני גושים שביניהם מחבר אטריום שקוף באמצעות גשרים וארבע מעליות שקופות. המגדל כולל לובי, חדר כושר ובריכת שחייה חיצונית בקומה הרביעית. מאז נחנך קיבל שני פרסים מטעם הארגון הבינלאומי CTBUH (המועצה העולמית לגורדי שחקים ובנייה עירונית). השנה הוענק פרס על הנדסת חזית הבניין ובשנה שעברה בקטגוריית מגדלי המגורים ומלונאות לשנת 2021.
אופיר קרני, מנכ"ל קבוצת דן, מסר: "מגדל ארלוזורוב 17 הוא פרויקט הדגל של קבוצת דן, ומהווה דוגמא לחדשנות ביצוע ואיכות בנייה ברמה בינלאומית, אשר פוגשים כאן גם את הלוקיישן המבוקש ביותר, בלב תל אביב, ויחד הופכים את הנכסים בו לאטרקטיביים מאוד. לראיה, מחירי השיא המשולמים על דירות היוקרה במגדל בעת האחרונה".