אל סלבדור הפכה היום (שלישי) למדינה הראשונה שאימצה את הביטקוין כמטבע רשמי. עם זאת, הממשלה נאלצה להשבית את הארנק הדיגיטלי שלה בשל הביקוש הגבוה. "כמו כל החידושים, גם לביטקוין באל סלבדור יש עקומת למידה", צייץ נשיא אל סלבדור, נאיב בוקלה. "לא משיגים הכל ביום אחד, או בחודש".
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
מוקדם יותר היום, אזרחי אל סלבדור שניסו להוריד את אפליקציית הארנק הדיגיטלי, אשר קידמה הממשלה תוך שהיא מבטיחה 30 דולר בביטקוין לכל משתמש, גילו שהיא אינה זמינה בחנויות האפליקציות. בעקבות כך, צייץ בוקלה כי הממשלה השביתה זמנית את הארנק הדיגיטלי במטרה לחבר שרתים נוספים על מנת להתמודד עם הביקושים.
1 צפייה בגלריה
נאיב בוקלה, נשיא אל סלבדור, לצד ביטקוין
נאיב בוקלה, נשיא אל סלבדור, לצד ביטקוין
נאיב בוקלה, נשיא אל סלבדור, הראשון לאמץ את הביטקוין כמטבע רשמי
(צילום: AP, shutterstock)
בוקלה, שדחף לאמץ את המטבע הווירטואלי, ביקש במהלך היום עזרה ממשתמשים שכבר הורידו את אפליקציית הארנק הדיגיטלי, הנתמכת על ידי הממשלה, על מנת לבחון אם היא פועלת כראוי. "האם תוכלו לנסות להירשם ולכתוב האם היו תקלות או שהתהליך עובד כמו שצריך?", כתב הנשיא בטוויטר.
לדברי בוקלה, השימוש בביטקוין עשוי לחסוך לאזרחי אל סלבדור עמלות העברות כספים בסך 400 מיליון דולר, תוך מתן גישה לשירותים פיננסיים גם לאלה שלא מחזיקים בחשבון בנק. עם זאת, על פי סקרים שנערכו במדינה, אזרחי אל סלבדור חוששים מהתנודתיות של המטבעות הווירטואליים.
בנוסף, משמעות השינוי היא שעסקים באל סלבדור צריכים כעת לקבל תשלום בביטקוין, ולא רק בדולר אמריקני, שהוא המטבע הרשמי של המדינה מאז 2001. טרם ידוע האם יהיו סנקציות כנגד עסקים שלא יקבלו ביטקוין.
לקראת ההשקה, הממשלה התקינה כספומטים שמאפשרים להמיר ביטקוין לדולרים ולמשוך אותם ללא עמלה מהארנק הדיגיטלי.
לפי בוקלה, המנהיג הפופולרי ביותר באמריקה הלטינית אך פחות בקרב ממשל ארה"ב שהאשים אותו בשחיקת הדמוקרטיה, אל סלבדור רכשה לקראת ההשקה 400 ביטקוין בשווי של כ-20 מיליון דולר, ובכך דחפה את הביטקוין מעל ל-52 אלף דולר, לראשונה מאז מאי. עם זאת, כעבור מספר שעות, נחלש הביטקוין ונסחר ברמה של 50.5 דולר.