1 צפייה בגלריה
בית הדין הרבני
בית הדין הרבני
ארכיון
(צילום: משה גלנץ)
בית הדין הרבני בפתח תקווה קיבל לאחרונה תביעת גירושים שהגישה אישה נגד בעלה, שמסרב לתת לה גט חרף העובדה שהם פרודים כבר שלוש שנים והיא נמצאת בזוגיות אחרת. הדיינים התרשמו שלבעל אין סיבה משכנעת לסירוב למעט רצון ללחוץ על האישה להגיע לוויתורים כלכליים. מאחר שהוא אסור על אשתו לפי ההלכה, שכן הייתה עם אחר, הם חייבו אותו לתת לה גט והודיעו שאם יסרב היא תוכל להוציא נגדו צווי הגבלה.
האישה ביקשה מבית הדין לשחרר אותה מהנישואים וציינה שבעלה נהג כלפיה באלימות, חודר לה למייל ועוקב אחריה. היא הבהירה שהיא לא מעוניינת לחיות איתו ושהוא יודע שהיא נמצאת בזוגיות עם גבר אחר.
הבעל הודיע לבית הדין שהוא לא מוכן להתגרש עד שענייני הרכוש ייסגרו והם יגיעו להסכם. הוא ציין שהשקיע את נשמתו במשפחה, עבד לילות כדי לפרנס ולספק את הצרכים של הילדים, אחד מהם עם צרכים מיוחדים, ואז גילה שהיא מנהלת רומן עם המטפל הזוגי. הוא ציין שאשתו ביקשה ממנו לצאת מהבית ובתקופת הקורונה נאלץ לגור ביחידת דיור קטנה כשהיא נשארה בבית עם ארבעה חדרים עם בן זוגה.
לשאלה מדוע הוא רוצה להישאר עם אישה כזאת ענה שהאינטרס שלה הוא להישאר בבית ושהוא ישלם עליו, וליהנות מהזכויות שמקבל הילד.
הדיינים - הרב אברהם שמן, הרב אברהם אבידר והרב דוד גרוזמן - ציינו כי ברור שבני הזוג לא מעוניינים אחד בשנייה ומודעים לכך שהאישה כבר אסורה לבעלה לפי ההלכה היהודית כיוון שהיא חיה עם גבר אחר.
"אין לבעל הסברים משכנעים לשאלה מדוע אינו מעוניין לגרש את אשתו, מלבד הניסיון ללחוץ אותה בבית הדין כדי להשיג רווחים בבית המשפט, רווחים שכאמור אינם ברי השגה בבית הדין", כתבו. במילים אחרות, הם הבהירו לבעל שאת ענייני הרכוש עליו להסדיר בהליכים שמתנהלים בבית המשפט למשפחה ואין להם שום קשר לסוגיית הגירושים.
הם בחנו את ההלכה החלה לגבי בעל שמסרב לגרש את אשתו אף שבגדה בו ונאסרה עליו, וקבעו שנכון לעכשיו הם ינקטו דרך של חיוב בגט. בהתאם לכך, הם הורו למזכירות בית הדין לקבוע בהקדם מועד לסידור הגט.
הדיינים הבהירו שאם הבעל לא יסכים לשתף פעולה, הם ישקלו לכפות עליו לגרש את אשתו, ויטילו הגבלות קשות כמו שלילת כרטיסי אשראי, סגירת חשבון בנק, שלילת רישיון, פרסום שמו ברבים ואפילו מעצר.
• לקריאת פסק הדין המלא – לחצו כאן • הכתבה בשיתוף אתר המשפט הישראלי פסקדין • ב"כ האישה: עו"ד לימור סויסה • ב"כ הבעל: עו"ד סמדר אלטרס • עו"ד איריס שריקי עוסקת בדיני משפחה • הכותבת לא ייצגה בתיק • ynet הוא שותף באתר פסקדין