בית המשפט המחוזי בתל אביב אישר כי תביעת החוב שהגישו המפרקים של חברת האופנה הוניגמן ובניו לנאמן לנכסי בעלי הוניגמן לשעבר, האחים יעקב ומיכה הוניגמן, המצויים בהליך פשיטת רגל, תעמוד על סכום של כ-77.5 מיליון שקל. בכך, אישר בית המשפט את בקשת המפרקים, עוה"ד קרן רייכבך-סגל, פיני יניב ורו"ח בועז גזית וכן הנאמן לנכסי האחים הוניגמן, עו"ד נדב לב.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
ההסכמות הושגו לאחר שנציג הכנ"ר, עו"ד אלון בריל, המליץ על הכרה בחוב. לאור העובדה שנכסים רבים של האחים הוניגמן כבר מומשו, אין לצפות כי נושי הוניגמן יראו את כל סכום התביעה. הערכה היא כי נושים של חברת הוניגמן צפויים לקבל סכום נוסף של כחמישה מיליון שקל.
1 צפייה בגלריה
חנות של הוניגמן
חנות של הוניגמן
חנות של הוניגמן
(צילום: יח"צ)
יש לציין כי המפרקים של חברת הוניגמן הגישו בתחילה לתיקי פשיטת הרגל של האחים הוניגמן תביעות חוב בהיקף של 240 מיליון שקל. המפרקים הסכימו להפחתת סכום התביעה כי היו מספר נושים שהיו נושים גם בתיק הפירוק של החברה וגם בתיק פשיטת הרגל ולכן נוצרה חפיפה.
תביעת החוב הוגשה לאחר שהמפרקים טענו בין השאר בדו"ח שהגישו לבית משפט כי מבין נכסיה של חברת הוניגמן, היווה המלאי נכס עיקרי במאזן (כ-77% מנכסיה השוטפים של החברה), אולם "מלאי החברה כפי שהוצג בדו"חותיה הכספיים היה גבוה בכ-63 מיליון שקל לעומת המלאי שהיה קיים בפועל. ניפוח זה בוצע בהדרגה לאורך השנים שקדמו לקריסת החברה על ידי בעליה, מנהליה ונושאי תפקידים בה, תוך ששומרי הסף של החברה התעלמו מתמרורי אזהרה בסיסיים שהיו אמורים לעורר ספקות לגבי אמיתות הנתונים".
כאמור, בחודשים האחרונים התנהל הליך הידברות בין נאמן קופת פשיטת הרגל למפרקי חברת הוניגמן במעורבותו של הכנ"ר, והוסכם כי סכום החוב שיאושר יעמוד על 77.5 מיליון שקל. השופט חגי ברנר אישר ביום שישי את ההסכמות.
רשת הוניגמן שהיתה בבעלות האחים יעקב ומיכה הוניגמן קרסה בהפתעה ובקול גדול בראשית שנת 2018, כאשר הגישה אז לבית משפט המחוזי בקשת הקפאת הליכים עם חובות בסך של כ-235 מיליון שקל. בין נושי הרשת שנפגעו הבנקים שסיפקו לה אשראי ונותרו עם חשיפה של עשרות מילוני שקלים, משכירי נכסים ועוד. האחים הוניגמן נכנסו אף הם להליך של פשיטת רגל והווילות שלהם נמכרו ב-26 מיליון שקל.
עו"ד נדב לב, הנאמן לנכסי האחים הוניגמן מסר בתגובה: "הנאמן שמח כי עלה בידו להפחית את תביעת המפרקים כך שהיא תעמוד על שליש מסכומה המקורי. הפחתה זו תאפשר חלוקת דיבידנד גבוה יותר לשאר הנושים של האחים הוניגמן. טובת הנושים לנגד עיננו ולאור עיקרן זה אנו מנהלים את התיק".