1 צפייה בגלריה
אילוסטרציה
אילוסטרציה
אילוסטרציה
(צילום: shutterstock)
בית הדין לעבודה בתל אביב קיבל לאחרונה תביעה שהגיש תושב טייבה בן 47 שנפצע בתקרית ירי, בדרישה מביטוח לאומי להכיר באירוע כתאונת עבודה. סגנית הנשיאה אריאלה גילצר-כץ קבעה כי התובע הוכיח שבעת הירי היה בנסיעה לעבודה או לביתו, ושהפגיעה נובעת מסיכוני הדרך – ולכן מדובר ב"תאונת עבודה" לפי החוק.
התובע – עורך דין ובעלים של משרד רואי חשבון – עובד במקביל כמנהל מוסד חינוכי במרכז הארץ. בתחילת 2016 הוא יצא מהמוסד החינוכי לכיוון טייבה וכשהגיע לעיר נורו לעבר מכוניתו כמה יריות וכמה מהן פגעו בו. בעקבות המקרה הוא פנה לביטוח לאומי בבקשה לתשלום דמי פגיעה ולהכרה בפגיעה בעבודה. הביטוח הלאומי סירב והוא נאלץ להגיש את התביעה לבית הדין.
לטענתו, הירי אירע בדרכו לפגישת עבודה עם לקוח. הוא הוסיף כי הוא אדם נורמטיבי ואין לו כל עבר פלילי. כמו כן טען כי הוא לא היה היעד לירי ומדובר בתאונת עבודה. ביטוח לאומי טען מנגד שהירי כוון אליו על רקע סכסוך עם משפחתה של גרושתו, שעליה איים בעבר, וגיסו אף נעצר כחשוד בירי. לפיכך, הפגיעה לא נובעת מסיכוני הדרך. מעבר לכך, נטען, התובע בכלל לא הוכיח שזה קרה בזמן נסיעת עבודה.
עו"ד גבריאל עגיבעו"ד גבריאל עגיבראובן חיון
לאחר שבחנה את הראיות קבעה השופטת גילצר-כץ כי דין התביעה להתקבל. החלטתה נסמכה בין היתר על דו"ח איכון סלולרי שהראה באופן ברור כי התובע יצא מהמוסד החינוכי בו עבד לכיוון העיר טייבה. היא הסבירה כי לא משנה לאן נסע התובע מהמוסד החינוכי – אם לביתו, למשרד או לפגישה עם הלקוח – שכן לפי החוק תאונה בדרך מהעבודה לכל אחד מהמקומות הללו נחשבת "תאונת עבודה".
עוד צוין בפסק הדין כי מדו"ח האיכון עולה שהתובע שוחח רבות עם הלקוח בסמוך למועד התאונה, עובדה המאמתת את גרסתו שהשניים קבעו להיפגש לאחר עבודתו במוסד החינוכי.
לאחר מכן ניגשה השופטת לברר אם התאונה נובעת מ"סיכוני הדרך". היא קבעה כי ביטוח לאומי לא הביא ראשית ראיה לכך שהתובע קשור באופן אישי לאירוע הירי בו היה מעורב. בהקשר זה ציינה כי באירוע נפגע אדם נוסף ששם משפחתו זהה לשם משפחתו של היורה, באופן המחזק את טענת התובע שלא הוא היה היעד לירי.
השופטת ציינה כי לא נעלם מעיניה שהמשטרה עצרה בעבר את התובע על רקע חשד לאיומים כלפי גרושתו, אך מדובר באירוע חד פעמי והתובע אדם נורמטיבי. היא הוסיפה שהאזור שבו נפגע מועד לאירועי ירי. כפועל יוצא מכך, חלק מסיכוני הדרך לעוברים במקום הוא ירי תועה. לפיכך התביעה התקבלה והאירוע הוכר כתאונת עבודה. ביטוח לאומי חויב בהוצאות משפט ושכר טרחת עו"ד בסך 7,750 שקל.
• לקריאת פסק הדין המלא – לחצו כאן • הכתבה בשיתוף אתר המשפט הישראלי פסקדין • ב"כ התובע: עו"ד אבי גולדבליט • ב"כ הנתבע: עו"ד עדי וידנה • עו"ד גבריאל עגיב עוסק בנזיקין • הכותב לא ייצג בתיק • ynet הוא שותף באתר פסקדין