בשיתוף בנק הפועלים
אנחנו נמצאים בתקופה מאתגרת כלכלית. עליית הריבית מייקרת את האשראי הצרכני, מחירי הדלק, המזון ומוצרי הצריכה עולים. כל אלו שוחקים בהתמדה את ההכנסה וכוח הקניה של משקי הבית. משפחות רבות שפעם הצליחו להסתדר מתקשות כיום להתנהל כלכלית ולהיערך לעתיד. אם לא די בכך – בקרוב נכנסים גם לתקופת הקיץ ואחריה חגי תשרי, הגוררים עמם הוצאות כבודות נוספות על חופשות, קייטנות, בילויים וקניות שיעמיסו עוד יותר על התקציב המשפחתי.
"האתגר העיקרי שאני רואה ביומיום הוא בדפוסים ובהרגלים של ניהול הכסף", אומר אופיר בקר, יועץ ומאמן אישי ועסקי ומרצה במרכז לצמיחה פיננסית מבית בנק הפועלים. "לאנשים רבים חסרה השכלה פיננסית והבנה טובה יותר איך כסף עובד החל ממושגי יסוד כמו תשואה, ריבית דריבית, דמי ניהול וכו' ועד נושאים קצת יותר מתקדמים. אולם גם לאחר שיש את הידע מה צריך לעשות עדיין קיים קושי לפעול. אנשים נמנעים מלעסוק בנושאים כספיים ודוחים משימות ובינתיים מפסידים כסף שיכלו לחסוך".
2 צפייה בגלריה
(צילום: Shutterstock)
במסגרת פרויקט "משפחה בצמיחה 7", יעביר אופיר בקר ביום שלישי הבא (בתאריך 05.07.22) הרצאה מיוחדת בזום על ניהול תקציב ביתי מאוזן, אליה ניתן להרשם כאן מראש ללא עלות. בהדרכה יינתנו כלים וטיפים איך לעשות את הסדר הפיננסי, כיצד לבנות ולנהל תקציב משפחתי מאוזן, לשקף תמונת מצב כלכלית אמיתית, לאמץ הרגלים של צרכנות נבונה ולפתח הרגלי חיסכון. לקראת המפגש, מספר לנו בקר על כמה מהנושאים והכלים אותם יסקור במהלך ההרצאה.

ללמוד לנהל את התקציב שלנו

"כדי שהתקציב הביתי יהיה מאוזן אפשר לבחון גם דרכים להגדלת ההכנסות אבל בכל מקרה נצטרך גם לנהל טוב יותר את ההוצאות", אומר בקר. "החדשות הטובות הן שבכל בית יש מקום לשיפור ההתנהלות הכספית ולחסכון כספי שיכול לפעמים להגיע לאלפי שקלים בכל שנה, בתנאי שנלמד לנהל טוב יותר את הכסף שלנו ובעיקר לשלוט טוב יותר בהכנסות ובהוצאות הבית".
לדבריו, אנחנו צריכים למקד את תשומת הלב שלנו בהתנהלות היומיומית שלנו בניהול הכסף. "בין אם הסיבה היא קושי לנהל את הכסף בתוך עומס החיים, בין אם קושי לשנות הרגלים ובין אם קושי רגשי להתמודד עם הדברים, המפתח הוא לקחת אחריות ולהתחיל לפעול".
2 צפייה בגלריה
בכל בית יש מקום לשיפור ההתנהלות הכספית ולחסכון כספי.
בכל בית יש מקום לשיפור ההתנהלות הכספית ולחסכון כספי.
בכל בית יש מקום לשיפור ההתנהלות הכספית ולחסכון כספי.
(צילום: Shutterstock)
5 טיפים של אופיר בקר להרגלים שכל אחד יכול לאמץ באופן מידי לשליטה טובה יותר בהוצאות:
1. לשים את ניהול הכסף בראש סדר העדיפויות – הזמן שאנחנו מקדישים לניהול הכסף בפועל מעיד על סדר העדיפויות האמיתי שלנו. עלינו לבצע פעולות שקשורות לניהול הכסף בעדיפות גבוהה ולא "כשיהיה לי זמן". לפנות ולהגדיר זמן לניהול הכסף – שגרות של בקרה וניהול כספי שבועיות וחודשיות יסייעו לנו מאוד.
2. חשיבת חסכון – יש טיפים רבים לחסכון כספי בהוצאות הבית. כדוגמת תכנון נכון של הקניות בסופר, צמצום זריקת מזון לפח, קניית מוצרים שאנחנו באמת צריכים וויתור על קניות כצורת בילוי, מיצוי זכויות שמגיעות לנו, שימוש בהטבות שונות, השוואת מחירים, הורדת מחירים של ספקי שירות, הורדת עמלות ודמי ניהול ועוד.
3. סדר וארגון חוסכים כסף – לעשות מיפוי הכנסות וכמובן הוצאות, לתעד את הדברים, לדעת לאן כל שקל הולך ולהחזיר לעצמנו את השליטה בכסף.
4. לתכנן קדימה – לבנות תקציב ביתי מאוזן שמותאם להכנסות הצפויות ולחיות לפיו. התנהלות כספית נכונה היא לא רק לדעת מה קרה בחודש שעבר אלא בעיקר מה עומד לקרות בעתיד ולתכנן איך אנחנו נערכים לזה.
5. להשקיע בהעמקת ההשכלה הפיננסית - להתעניין בנושא, לשמוע הרצאות, לקרוא וללמוד, לחפש מידע ברשת האינטרנט ובמידת הצורך גם להתייעץ עם אנשי מקצוע בתחומי מומחיות שונים.

בואו לקבל ליווי פיננסי משפחתי - ללא עלות

ההשתתפות בהרצאה אינה כרוכה בתשלום אולם מותנית ברישום מראש. מספר המקומות מוגבל. פרטים מלאים והרשמה באתר המרכז לצמיחה פיננסית - להרשמה
הטבה ייחודית למשתתפים בהרצאה: ליווי פיננסי משפחתי - ללא עלות בחסות הבנק. מדובר בתוכנית אימון אישית בכלכלת המשפחה בדיגיטל, להתנהלות פיננסית מיטבית, לשינוי הרגלי הוצאה ולבניית שיח זוגי כלכלי במשפחה. תוכנית הליווי כוללת 6 מפגשים אישיים ועד 4 חודשים של ליווי בהתאם לצורך.
• הליווי יינתן ע"י עמותת חסדי לב המתמחה בבניית חוסן פיננסי וסייעה למאות משפחות לחזור למסלול ולהגיע לאיזון פיננסי.
• הליווי יינתן ל 100 הנרשמים הראשונים בכפוף לתנאי ההשתתפות.
בשיתוף בנק הפועלים