שרת הפנים והמשפטים לשעבר איילת שקד, שלא עברה את אחוז החסימה בבחירות האחרונות ונותרה מחוץ לכנסת, צפויה להתמנות בפברואר לתפקיד סגן יו"ר חברת קרדן נדל"ן ובסוף ספטמבר תחליף את היו"ר המכהן יוסף גרינפלד. עבור 60% משרה בחברת הנדל"ן צפויה שקד לקבל תגמולים בעלות שנתית של 1.7 מיליון שקל.
שקד תקבל תמורה חודשית של 70 אלף שקל בתוספת מע"מ, שתעלה לאחר שנתיים ל-75 אלף. לתמורה קבועה זו יצורף מענק שנתי שתקרתו נקבעה על 420 אלף שקל בשלב הראשון ו-450 אלף שקל בחלוף השנתיים הראשונות (שש פעמים התמורה החודשית), ושתנאי הסף לקבלתו הוא תשואה על ההון של 8% עבור השנה הקלנדרית שבגינה הוא משולם.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו והאזינו לתוכנית כסף חדש ב-ynet radio
1 צפייה בגלריה
שרת המשפטים איילת שקד באירוע חגיגות יום העצמאות לאיחוד האמירויות
שרת המשפטים איילת שקד באירוע חגיגות יום העצמאות לאיחוד האמירויות
איילת שקד
(צילום: יאיר שגיא)
בנוסף תקבל שקד כ-1.2 מיליון אופציות למניות החברה, ללא תמורה, ובשווי הוגן של 1.8 מיליון שקל. 30% מהאופציות יבשילו בחלוף שלוש שנים מהענקתן, 35% בתום שנה נוספת ו-35% הנוספות בחלוף ארבע שנים ותשעה חודשים ממועד ההענקה. הן יפקעו בתום שש שנים מהענקתן, בפברואר 2029. מחיר המימוש נקבע על 4.55 שקל לאופציה, שגבוה ב-32% משווי המניה נכון לסוף השבוע האחרון. זאת, לאחר שמנית קרדן נפלה מתחילת 2022 ב-42%.
העלות השנתית של תגמוליה של שקד מגיע ל-1.7 מיליון שקל, מהם 840 אלף שקל כדמי ניהול, 420 אלף שקל מענק ו-407 אלף שקל תגמול הוני. הסכם ההעסקה נקבע למשך תקופה של חמש שנים. העלאת התמורה החודשית מ-70 אלף ל-75 אלף שקל החל משנת ההעסקה השלישית תוביל לעלייה בדמי הניהול השנתיים ובמענק השנתי.
דירקטוריון קרדן אישר בשבוע שעבר את תנאי התגמול של שקד, ואסיפת בעלי המניות של החברה תכונס בתחילת חודש מרץ כדי לאשרם סופית. לפי חוק החברות, לאישור נדרשת תמיכתם של רוב מקרב בעלי המניות שאינם בעלי השליטה או בעלי עניין אישי באישורה המשתתפים בהצבעה. לצד בעלת השליטה קרדן ישראל (59.7%) בשליטת רוני בירם, גיל דויטש ואבנר שנור, בעלי עניין נוספים בקרדן נדל"ן הם המוסדיים כלל והפניקס שמחזיקים ב-15.8% וב-9.6% בהתאמה, כשהציבור מחזיק ב-14.9% נוספים.