שכרו של מנכ"ל אפל טים קוק ייחתך ביותר מ-40% השנה. ענקית הטכנולוגיה אמרה שקוק ביקש לקצץ את שכרו בעקבות ביקורת של בעלי מניות. ועדת התגמולים של אפל העניקה לו "יעד תגמול" כולל של 49 מיליון דולר עבור 2023.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו והאזינו לתוכנית כסף חדש ב-ynet radio
בשנה שעברה מניות החברה נפלו בחדות לאור בעיות בשרשראות האספקה וההאטה הכלכלית הגלובלית. "ועדת התגמולים איזנה את הפידבק של בעלי המניות, הביצועים יוצאי הדופן של אפל, ואת ההמלצה של מר קוק לשנות את שכרו לאור הפידבק שהתקבל", כך אמרה אפל במסמכים שהגישה לרגולטור.
1 צפייה בגלריה
מנכ"ל אפל, טים קוק
מנכ"ל אפל, טים קוק
מנכ"ל אפל, טים קוק
(רויטרס)
בעקבות המהלך לא ישתנה שכר הבסיס של קוק - 3 מיליון דולר לשנה, וכן הבונוס שהוא אמור לקבל - עד 6 מיליון דולר. ההבדל הגדול ביותר בחבילת השכר של המנכ"ל הוא האופן שבו הוא יקבל מניות של החברה. ב-2022 העניקה לו החברה מניות בשווי 75 מיליון דולר, שמחציתן התבססו על ביצועי החברה בשוק ההון. עבור השנה הנוכחית צומצם יעד הענקת המניות לשווי של 40 מיליון דולר, כאשר שלושה רבעים מתוכם תלויים בביצועים.
יעד התגמול של קוק ב-2022 עמד על 84 מיליון דולר, למרות שהשכר הממשי שקיבל עמד על 99.4 מיליון. המספר הזה כלל 630 אלף דולר בעלויות ביטחון אישי ו-712 אלף דולר עבור השימוש במטוסו הפרטי. בשנה שעברה קראה קבוצת ייעוץ השקעות למשקיעי אפל להצביע נגד חבילת השכר של קוק. במכתב ששלחה למשקיעים כתבה קבוצת Institutional Shareholder Services (ISS) שישנם "חששות משמעותיים" לגבי "הגודל והמבנה" של החבילה. ISS ציינה אז שהשכר של קוק גבוה פי 1,447 מהשכר הממוצע של עובד אפל.
קוק הפך למנכ"ל אפל ב-2011, מספר שבועות לפני מותו של מייסד החברה, סטיב ג'ובס. תחת הנהגתו של קוק הפכה אפל לחברה הראשונה שמגיעה לשווי שוק של 3 טריליון דולר, לפני שערכה ירד ל-2.1 טריליון במהלך השנה הסוערת שעברה על חברות הטכנולוגיה.