מוזס עזבה את רוטשילד: מסעדת ההמבורגרים עם לוגו החתול המחייך נסגרה בת"א לפני כשבועיים. מוזס, שבשיאה היו לה 11 סניפים, הצטמקה כעת לשניים בלבד. באתר הרשת נכתב שהסגירה של המסעדה בשדרות רוטשילד זמנית, אך כעת מתברר שהיא סופית.
קבוצת BBB, שמחזיקה ברשת, אישרה שהסניף נסגר לפני כשבועיים, כשבקבוצה החליטו שלא לחדש שם את החוזה אחרי שהגיע לסיומו.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
2 צפייה בגלריה
מסעדת מוזס
מסעדת מוזס
מסעדת מוזס
(צילום: אבי מועלם)
המטרה: לסגור בהדרגה את רשת מוזס, שהיא רשת מסעדות, ולהרחיב את מוזס שופ, רשת מזון מהיר שמתמקדת בעיקר במשלוחים ובטייק אוויי. יש בסניפיה אפשרות לאכול במקום, אך יותר בסגנון מזון מהיר, לא כמסעדה. למוזס שופ יש סניף במידטאון בת"א והיא פתחה לאחרונה סניף גם בסביון.
בעצם, ברשת מוזס, שהלכה והתכווצה, נותרו שני סניפים: באשדוד ובכפ"ס, שכרגע עובדים יפה, אז אין עילה לסגירתם "אבל הכיוון של הרשת הוא הפיכתה למוזס שופ", טוענים גורמים בענף. "לפתוח סניף של מוזס עולה לזכיין 4-3 מיליון שקל. לעומת זאת, עלות הקמה של סניף מוזס שופ קרובה יותר ל-900-700 אלף שקל לזכיין. יש גם במוזס שופ חוויית ישיבה נעימה, אך פחות מסעדתית".
מוזס שהוקמה על-ידי ארי ויורם ירזין, יובל סלע ואבי קונפורטי ב-2004, נמכרה ב-2017 לקבוצת BBB שבבעלות ירון ישראל, רון שולמן, שגיב אברמסון, טל יתום ואהובה תורג'מן, תמורת 35 מיליון שקל. היו לה אז 11 מסעדות, 5 מהן נוהלו בזכיינות והיא הייתה מהראשונות שמכרו המבורגר יקר ואיכותי. כבר בעת המכירה אמר אורי ירזין, שניהול רשת שונה בתכלית מניהול מסעדה.
תת הרשת, מוזס שופ, הושקה לפני כשנתיים, בעקבות הקורונה. הרעיון היה להפוך את הסניפים לקטנים יותר עם דגש על משלוחים וטייק אוויי. יש הבדלים ניכרים בתפריטים של שתי הרשתות, כשלרוב מוזס שופ מספקת חוויה במחיר נמוך יותר ממוזס, למרות שזאת לא רשת זולה. הממוצע לסועד נמוך בה יותר כי אין צורך לשלם טיפ וחלק ניכר מהתפריט של מוזס לא נמכר בה כמו אלכוהול יקר או קינוחים שהוחלפו בקינוחונים ב-10 שקלים.
2 צפייה בגלריה
באתר כתוב שסגור זמנית, אבל הסניף לא יחזור לפעילות
באתר כתוב שסגור זמנית, אבל הסניף לא יחזור לפעילות
באתר כתוב שסגור זמנית, אבל הסניף לא יחזור לפעילות
(צילום מתוך אתר מוזס)
הנה כמה דוגמאות: המבורגר הדגל של מוזס, הארטבורגר (200 גרם מבשר בקר וכבש) נמכר ב-58 שקל במוזס שופ או ב-73 שקל לארוחה עם תוספת ושתייה, וב-67 שקל במוזס. המבורגר קלאסי נמכר במוזס ב-58 שקל ל-150 גרם, 65 שקל ל-200 גרם ו-71 שקל ל-300 גרם, כשאותו המבורגר במוזס שופ נמכר ב-52 שקל ל-200 גרם או 67 שקל לארוחה. המבורגר ביונד מיט נמכר במוזס שופ ב-62 שקל או ב-77 שקל לארוחה וב-69 שקל במוזס. גם מחיר הטופינגס (תוספות על ההמבורגר) שונה: 10-6 שקלים במוזס שופ לעומת 12-8 שקל במוזס. נאגטס עוף נמכרים ב-39 שקל במוזס וב-34 שקל במוזס שופ (לשמינייה). צ'יפס נמכר במוזס ב-18 שקל ובמוזס שופ: 16 שקל. רק מחיר טבעות בצל גבוה יותר דווקא במוזס שופ: 26 שקל לעומת 23 שקל במוזס.
ארוחת ילדים נמכרת במחיר זהה: 49 שקל, רק שבמוזס שופ היא כוללת עיקרית, מיני צ'יפס ופחית שתייה, ובמוזס אפשר להחליף את הצ'יפס בקינוח כמו בן אנד ג'ריס.
חלק מהמנות שנמכרו במוזס לא נמכרות במוזס שופ, כמו מרק, צ'יפס בטטה, שניצל, קבב וסלמון. גם טופינג אווז וגבינה כחולה לא נכללים בתפריט במוזס שופ. הקינוחים שנמכרים במוזס, כמו פבלובה מפורקת ב-47 שקל, נעלמו במוזס שופ ובמקומם מוצעים כאמור קינוחים קטנים ב-10 שקלים, ואין גם עסקיות. יש גם מנות שנמכרות במוזס שופ אך לא במוזס, כמו המבורגר פטריות.
המעבר לרשת מסעדות (מעט) זולה יותר הואץ אחרי שהענף נפגע מהמלחמה – סניפים בדרום ובצפון סגורים, צעירים במילואים. גם ת"א עוד לא התאוששה ויש פריחה בישיבה במסעדות רק באזורים כמו נתניה. בשאר הארץ, ובפרט בת"א, יש עלייה במשלוחים וירידה בישיבה במסעדות בערבים – בשל מראית עין, אין מצב רוח לצאת כשיש לוחמים וחטופים בעזה.
נוסף על שתי מסעדות מוזס ו-12 סניפי מוזס שופ, קבוצת BBB כוללת 30 מסעדות תחת המותג BBB ו-30 סניפים לרשת בורגרים.