כשבארצות הברית ומדינות אחרות במערב מפטרים עשרות אלפי עובדים בחברות הייטק, חלק מהחברות הגרמניות מעוניינות לנצל זאת כדי לגייס את אותם מפוטרים אליהן.
"הם מפטרים, אנחנו שוכרים", אמר ריינר זוגהוור, מנהל משאבי אנוש ב-Cariaf, חברת בת של יצרנית הרכב פולקסווגן, שמתמחה בתוכנה. "יש לנו כמה מאות משרות פנויות בארצות הברית, אירופה וסין".
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו והאזינו לתוכנית כסף חדש ב-ynet radio
2 צפייה בגלריה
דגל גרמניה בונדסטאג פרלמנט ברלין אילוסטרציה
דגל גרמניה בונדסטאג פרלמנט ברלין אילוסטרציה
בניין הפרלמנט בברלין
(צילום: shutterstock)
בעוד שגרמניה נמצאת על קצה של מיתון בעקבות המלחמה בין רוסיה לאוקראינה, שהשפיעה על אספקת גז ממדינתו של ולדימיר פוטין, וכמובן כל ענייני האינפלציה, העובדה שחברות הטכנולוגיה במדינה צמחו בקצב איטי משאר העולם, הפכו אותן כעת ליותר חסינות והן רוצות לנצל את הסיטואציה שנוצרה עם גל הפיטורים על מנת למשוך אליה מהנדסים מוכשרים.
האוכלוסיה בגרמניה נחשבת לאחת המבוגרות בעולם, וזה גם משפיע על שוק העבודה שלה. נכון לעכשיו קיים חוסר של 137,000 עובדים טכנולוגיים במדינה. במקביל, הממשלה מקלה את כללי ההגירה ובכך מנסה להגדיל את הסיכוי לקבלת אזרחות למהגרים עם מיומנויות טכנולוגיות.
"אני רוצה להזמין אותך בחום לעבור לבוואריה", כתבה ג'ודית גרלך, שרת הדיגיטליזציה באיזור העשיר ביותר בגרמניה בפוסט שפרסמה בלינקדאין לאחרונה, והופנה למפוטרי ההייטק. "האם הזכרתי גם את אוקטוברפסט?", הוסיפה השרה גרלך כשהתייחסה לפסטיבל הבירה המסורתי במינכן.
המשכורות בעמק הסיליקון עדיין גבוהות יותר בצורה משמעותית מאלה שבגרמניה, אבל במדינה מאמינים שהעובדה ששירותי הבריאות זולים יותר, כמו גם עלויות המחיה לעומת החוף המערבי בארה"ב, עשוים לגרום להייטקיסטים לבצע את הרילוקיישן.
2 צפייה בגלריה
עמק הסיליקון. כבר פחות נוצץ שם
עמק הסיליקון. כבר פחות נוצץ שם
עמק הסיליקון. כבר פחות נוצץ שם
(צילום: Shutterstock)
אבל יש גם אנשים סקפטיים בנוגע לאסטרטגיה החדשה. חלקם טוענים כי גרמניה לא רק מתמודדת עם מדינות אחרות על המוחות המבריקים של מהנדסי ההייטק, אלא גם עם מדינות המוצא שלהם, שרוצות להחזיר אותם אליהן.
כמו כן, הבירוקרטיה בכלכלה הגדולה באירופה מהווה חסם משמעותי, וכבר עכשיו חברות מדווחות על עיכובים של חודשים בקבלת ויזות עבודה לעובדים החדשים שלהן בעקבות סחבת במשרדי הממשלה. "הבירוקרטיה בגרמניה משתקת לחלוטין את רוב העובדים המוכשרים כשהם נתקלים בה לראשונה, במיוחד אם הם לא מדברים אנגלית", אמרה דיאנה סטולרו, מחברת הסטארט-אפ הברלינאית, לנדיס.