פיטורי הענק מגיעים גם לגוגל: אלפבית, חברת האם של ענקית הטכנולוגיה, צפויה לפטר כ-12 אלף עובדים ברחבי העולם. כך לפי מכתב פנימי ששלח מנכ"ל החברה, סונדאר פיצ'אי, והגיע לידי סוכנות הידיעות רויטרס.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו והאזינו לתוכנית כסף חדש ב-ynet radio
הפיטורים, אשר לפי החברה יחלו בארצות הברית באופן מיידי, צפויים לכלול עובדים מכמה סקטורים שונים בתוך חברת הענק, בין היתר מהנדסים, צוותי מוצר ומשרות מטה. "אני מלא ביטחון בהזדמנות העצומה שעומדת בפנינו, לאור עוצמת המשימה שלנו, ערכי המוצרים והשירותים שלנו וההשקעות המוקדמות שלנו בתחום הבינה המלאכותית", אמר פיצ'אי.
ההודעה על הקיצוצים הגיעה יומיים בלבד לאחר שענקית טכנולוגיה נוספת, מיקרוסופט, הודיעה גם היא על פיטורים של כ-10,000 עובדים ברחבי העולם ברקע ההאטה בכלכלה העולמית והירידות החדות בשווקים, אשר נבעו בין היתר מהיציאה ממשבר הקורונה, מהמלחמה בין רוסיה לאוקראינה ומהאינפלציה שהובילה לרצף עליות ריבית חדות על ידי בנקים מרכזיים בעולם המערבי.
לפי אתר סטטיסטיקה, נכון לשנת 2021 העסיקה אלפבית כ-156 אלף עובדים ברחבי העולם. כלומר, משמעות הפיטורים כעת היא קיצוץ של כ-7.5% מכלל כוח האדם העולמי של החברה.
ברקע המגמה העולמית, גוגל דיווחה על הכנסות של 69.09 מיליארד דולר ברבעון השלישי של 2022, ובכך פספסה את תחזיות האנליסטים שצפו הכנסות של 70.7 מיליארד דולר. במקביל, גם הרווח הנקי של החברה המשיך לרדת והגיע ל-13.91 מיליארד דולר, לאחר ירידה של 26.5%.

גם מיקרוסופט מפטרת כ-10,000 עובדים

כאמור, לפני מספר ימים בלבד גם מיקרוסופט הודיעה על קיצוץ של כ-5% מכלל עובדיה, אשר עומדת כיום על למעלה מ-220 אלף אנשים ברחבי העולם. סאטיה נאדלה, מנכ"ל מיקרוסופט, אמר במכתב לעובדים כי "זוהי אחת מאותן החלטות קשות שנאלצנו לעשות ב-47 שנות החברה כדי להישאר משמעותיים בתעשייה הזו, שהיא אינה סלחנית כלפי מי שלא מוכן לאמץ שינויים".
2 צפייה בגלריה
משרדי מיקרוסופט בהרצליה
משרדי מיקרוסופט בהרצליה
משרדי מיקרוסופט בהרצליה
(צילום: רויטרס)
מהלך הפיטורים הנרחב במיקרוסופט צפוי להתחיל היום ולהימשך עד חודש מרץ הקרוב. מדובר בפיטורים הנרחבים ביותר שנעשו בחברה מזה כשמונה שנים, אז פוטרו כ-25 אלף עובדים בין השנים 2014 ל-2015.
לדברי נאדלה, המהלך צפוי לעלות לחברה כ-1.2 מיליארד דולר, כולל מענקי פיצויים והוצאות נלוות. יחד עם זאת, נאדלה ציין כי החברה תמשיך לגייס ב"אזורים אסטרטגיים", וכינה את ההתקדמות האחרונה בבינה מלאכותית "הגל הגדול הבא בתחום המחשוב".
ההודעה הנוכחית הגיעה לאחר שכבר בחודש אוקטובר האחרון אישרה החברה כי החלה במהלך של פיטורים קודם, אחרי שביולי הודיעה כי היא מתכננת לקצץ קצת פחות מ-1% מכלל העובדים שלה.
המהלך של מיקרוסופט ושל גוגל מגיע אחרי שכמה ענקיות טכנולוגיה נוספות הודיעו על מהלכים דומים בחודשים האחרונים. בתחילת החודש הודיעה אמזון על פיטורי 18 אלף עובדים, שהם כ-6% מכוח האדם שלה; יום לפני כן הודיעה סיילפורס על פיטורי 8,000 עובדים, שהם כ-10% מכוח האדם שלה ובנובמבר הודיעה גם מטא על פיטורי 11 אלף עובדים (13% מכוח האדם).