1 צפייה בגלריה
מיקרוסקופ טיפול שיניים רופא
מיקרוסקופ טיפול שיניים רופא
אילוסטרציה
(ShutterStock)
בית משפט השלום בתל אביב קיבל לאחרונה תביעת רשלנות רפואית שהגישה לקוחה נגד מרפאת השיניים "מכבידנט" בכפר סבא, לאחר שבמהלך טיפול נפל לפיה מקדח ונשאף לריאותיה. השופט יובל גזית קבע שהתובעת – מתמודדת נפשה שנכות הנפשית הוחרפה - תפוצה בכ-185 אלף שקל.
המקרה התרחש בשלהי ינואר 2017. בתבעה שהגישה כשנה לאחר מכן היא טענה בין היתר שמכבידנט נהגה ברשלנות כלפיה כשלא נזהרה בשימוש עם המקדח ולא העסיקה רופאים מיומנים. לדבריה, יש להחיל במקרה זה את הכלל "הדבר מדבר בעד עצמו", המעביר את נטל השכנוע למרפאה להוכיח שהיא לא אחראית לתאונה.
מכבידנט התעקשה שלא הייתה רשלנות מצדה, וביקשה לדחות את התביעה, אבל השופט יובל גזית קבע שהכלל "הדבר מדבר בעד עצמו" אכן חל במקרה זה. לדבריו, המכשיר שממנו נפל המקדח היה בשליטת המרפאה, בעוד התובעת "שכובה על כיסא הטיפולים עם פה פתוח וחרדה מן הטיפול הצפוי". עצם התרחשות מקרה שכזה, נקבע, מעיד על רשלנות.
בפסק הדין צוין שהרשלנות עולה גם מעדות הרופא שטיפל בתובעת, שהודה כי עד היום הוא מרגיש אשם ושהוא לא יכול לנקות את עצמו מאחריות לתאונה. השופט התרשם ש"מדובר באדם טוב לב", בין היתר לאור דאגתו לפנות את התובעת לבית החולים לאחר התאונה תוך שהוא מדגיש כי מדובר במקרה חירום.
בתביעה נטען כי אף שהמטופלת מבוטחת בקופת חולים מכבי, לנוכח המקרה היא לא מעוניינת להמשיך את טיפולי השיניים במכבידנט, ולכן על המרפאה לפצותה בגין הסכומים הגבוהים שתצטרך לשלם אצל רופאים פרטיים. אבל השופט דחה טענה זו בנימוק שהיא יכולה להמשיך בטיפול במרפאה אצל רופא אחר.
הוא פסק לה פיצוי של 150 אלף שקל עבור עזרת הזולת, הוצאות נסיעה והוצאות רפואיות, אובדן השתכרות, כאב וסבל, טיפול נפשי עתידי והרדמות כלליות. בנוסף תשלם לה מכבידנט הוצאות משפט בסך 35 אלף שקל.
• לקריאת פסק הדין המלא – לחצו כאן • הכתבה בשיתוף אתר המשפט הישראלי פסקדין • ב"כ התובעת: עו"ד דוד הורוביץ • ב"כ הנתבעת: עו"ד שירן דרזנר ועו"ד אילן ארז • עו"ד אילנית גדקר-אהרוני עוסקת בנזיקין • הכותבת לא ייצגה בתיק • ynet הוא שותף באתר פסקדין