2 צפייה בגלריה
פרויקט "מגדלי דוד" בשדרות
פרויקט "מגדלי דוד" בשדרות
פרויקט "מגדלי דוד" בשדרות
מחכים לבית: על פניו, כשעומדים מול פרויקט "מגדלי דוד" בשדרות, אליו עתידות להיכנס 53 משפחות שקנו בו דירות במסגרת תוכנית "מחיר למשתכן", נדמה שזה עניין של ימים עד שהבניין יאוכלס. הבנייה הסתיימה, לכאורה: הדירות מוכנות, שבילי הכניסה מוכנים, לובי הכניסה גם כן, המעליות פועלות ומבחוץ מרפסות הבתים כבר מוכנות. אבל נראה שהמשפחות שרכשו בתים בפרויקט לא יכנסו לבתיהם החדשים כל כך מהר. שורה של ליקויי בנייה הביאו לעיכובים שנמשכים כבר יותר משנה, והסוף לא נראה באופק.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
על פי חוזה המכר, המשפחות היו אמורות לקבל את המפתח לדירות החדשות עד יולי 2020, כלומר לפני יותר משנה. "מאז שנה שעברה הקבלן דוחה אותנו כל כמה חודשים: בהתחלה הוא אמר שניכנס בינואר, אחרי כן הוא אמר במרץ, אח"כ באפריל, לאחר מכן ביוני, ועכשיו הוא בכלל לא אומר מתי ניכנס. משפחות לקחו משכנתאות, רובן גרות בשכירות כך שהן משלמות כפול, ואפילו רשמנו את הילדים למערכות החינוך בשדרות. אבל בית - אין לנו. אם לא תהיה ברירה נפלוש לדירות.
"אנחנו חנוקים כלכלית ואי אפשר להמשיך בצורה הזאת", סיפרה אחת הדיירות בפרויקט. "משרד הבינוי והשיכון שכח אותנו, הם לא עוקבים אחרי הפרויקט ולא דוחפים כדי לסיים אותו ואנחנו משלמים את המחיר". לדברי דיירי הפרויקט, הם מנסים ליצור קשר עם הקבלן ללא הצלחה, וחוששים לשתף פעולה ולהצטלם לכתבה, מחשש שהקבלן יתנכל להם ויעכב את כניסתם עוד יותר.
2 צפייה בגלריה
פרויקט "מגדלי דוד" בשדרות
פרויקט "מגדלי דוד" בשדרות
הדיירים: "אם לא ימצא פתרון - נפלוש". פרויקט "מגדלי דוד" בשדרות
אז מדוע כניסתם של הדיירים מתעכבת? כשל בתוכנית הבנייה הביא לך שהקבלן בנה במרכז הבניין פטיו, שמבחינת כיבוי אש מהווה סיכון בטיחותי ולכן לא ניתן לאשר את אכלוסו. הדיירים פנו לעיריית שדרות שתסייע להם לפתור את בעיית הבטיחות. "על הקבלן לערוך שינויים בתוך הבניין כדי לעמוד בהנחיות הבטיחות שהגדירו כיבוי אש, ולא יהיו בכך הקלות כשמדובר בעיר כמו שדרות שנתונה לאיומים ביטחוניים", אמר גורם בעירייה.
הקבלן שלמה בוסקילה אמר בשיחה עם ynet: "עיריית שדרות אשמה בכל זה. היא נתנה לנו היתר בנייה. אחרי שסיימנו התברר שההיתר לא תואם את התוכניות ואנחנו לא יכולים לקבל אישור. צריך לתקן את הליקויים. הייתה גם בעיה בגלל הקורונה ולכן העבודות התעכבו. המשרדים היו סגורים. הבניין מוכן מלפני שנה. תאמין לי, ירדו לי 10 שנים מהחיים בגלל הפרויקט הזה".
מעיריית שדרות נמסר בתגובה: "מלפנים שורת הדין העירייה פעלה מול שירותי כיבוי אש על מנת לסייע לדיירים. על הקבלן להכין תוכנית שינויים בהתאם להנחיות כיבוי אש".
ממשרד הבינוי והשיכון נמסר בתגובה: "מדובר בחוזה שבין הקבלן לבין הרוכשים, לרבות תאריך מוגדר למסירת הדירות. במקרה של איחור במסירת הדירות, מוגנים הרוכשים בהתאם להוראות חוק המכר ועליהם לפעול לפיו. סעיף 5א' לחוק המכר (דירות), תשל"ג-1973 מסדיר את נושא הפיצויים המגיעים לרוכש דירה בשל איחור במסירת הדירה".