כסף חדש
איך קריסת הרשות תשפיע על הכלכלה בישראל ומי ימצמץ ראשון במלחמת הסחר בין סין לארה"ב? | 5.7.2023
32:23

כאל תשלם למעלה מ-1.12 מיליון שקל במסגרת פשרה בתביעה ייצוגית שאושרה בביהמ"ש המחוזי ת"א-יפו. חברת האשראי תשיב עמלות המרת מט"ח ללקוחות שביטלו עסקה במט"ח - ולא קיבלו בחזרה את העמלה.
כאל תשיב את הכסף בתוספת ריבית והצמדה (החישוב: החל מ-30 ביוני 2020 ועד מועד ההחזר). סך הכל כאל גבתה מספטמבר 2016 ועד סוף מאי 2023 סכום עמלות מט"ח נומינלי של 916,604 שקל.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו, האזינו לפודקאסט הכלכלי היומי "כסף חדש", וסמנו "כלכלה" בהתראות אפליקציית ynet
1 צפייה בגלריה
כרטיסי אשראי
כרטיסי אשראי
(צילום: shutterstock)
השבת הכסף תיעשה באמצעות זיכוי ישיר של כרטיס האשראי. מי שנפגע כך, וכבר לא מחזיק כרטיס אשראי של כאל, יקבל המחאה כל עוד הסכום שנגבה ממנו ביתר עולה על 50 שקל. שאר הסכומים יופקדו בקרן לתביעות ייצוגיות.
בבקשה לתביעה נטען, בין היתר, כי בהתאם להסכם שבין כאל ללקוחותיה, כשלקוח מבטל עסקה במט"ח (לרוב בקניות באתרי אינטרנט זרים או בחו"ל) הוא זכאי, בהתקיים מספר תנאים, להחזר עמלת עסקה במט"ח אותה שילם במקור. נטען כי כאל מפרה את ההסכם ואינה משיבה את העמלה.
לטענת כאל, מאחר שעסקת הזיכוי לא סווגה על ידי בית העסק כ"ביטול עסקה" אלא כעסקה עצמאית - לאור השוני בשמות בתי העסק - עסקת הזיכוי לא זוהתה על ידה כזיכוי והלקוח לא זוכה בגין העמלה כביטולה של עסקה חיוב קודמת.
במסגרת הפשרה נקבע כי עד ספטמבר 2023 כאל תתקן את המנגנון שלה. גם במקרים בהם בית העסק משתמש בשם שונה בעת שידור עסקת הזיכוי ובוטלו עסקאות שבוצעו בחו"ל ע"י הלקוח בבית העסק, ואשר שוגר בגינן שדר ביטול או זיכוי שהתקבל בוויזה כאל, תשגר כאל את חיוב הלקוח לבנק והעמלה תושב ללקוח.
עורכי הדין יקבלו 60 אלף שקל, והתובע 25 אלף שקל. כאל תשלם הוצאות משפט בין היתר אגרת פתיחת הליך בגובה כ-5,700 שקל.