חברת פוקס שבשליטת הראל ויזל רכשה 10% בפרויקט של קבוצת ביג להקמת מרכז ביג לחנויות אאוטלט בכניסה לאילת - תמורת 20 מיליון שקל. השטח מצוי באזור הסחר החופשי, משמע הקניות במקום יהיו פטורות ממע"מ.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
הפרויקט יקום על שטח של 22 דונם, שנרכש מידי קיבוץ אילות, עם תב"ע מאושרת לבנייה של 14 אלף מ"ר מסחר ותחנת דלק עם 600 מ"ר לחנות נוחות. עבור פוקס מדובר בעסקה בעלת תשואה נאה שצפויה להגיע ל-10% בשנה.
1 צפייה בגלריה
הראל ויזל
הראל ויזל
הראל ויזל, בעל השליטה בפוקס
(צילום: דימה טליאנסקי)
המרכז יקרא אאוטלט ביג פאשן ויהיה זהה בעיצובו לביג פאשן באשדוד. המרכז המתוכנן באילות נמצא בקרבה למרכז ביג המצליח באילת, מה שמלמד כי ביג מאמינה כי אינה מנצלת כיום את מלוא הפוטנציאל של העיר אילת.
הבעלות תתחלק בין פוקס (10%), ביג (45%) ולהב אל.אר בראשות אבי לוי וקבוצת הודיה (45%). עלות הפרויקט: 200 מיליון שקל כולל הקרקע, כשהכנסות משכר דירה צפויות להסתכם ב- 20 מיליון שקל בשנה - לאחר תשלומי ההוצאות לקיבוץ ובכלל. המשקיעים רואים גם פוטנציאל לעליית ערך גדולה מאוד בפרויקט. ביג אילות אמור להיפתח בסוף 2023.
קבוצת פוקס מגלגלת כיום למעלה מארבעה מיליארד שקל בשנה והיא רווחית – בשנת 2021 הסתכמו רווחי החברה ב-364 מיליון שקל ויש לה משאבים עצמאיים לביצוע השקעות.
יצוין, כי לאחרונה דווחה פוקס על מו"מ עם ביג לרכישת קרקע ובניית בנין משרדים בפ"ת, אליו יעבור מטה פוקס הנמצא כיום באיירפורט סיטי, בפרויקט מעורב שתקים ביג על שטח של מפעל לקופסאות פח לשעבר, שיכיל מסחר ובנייני משרדים. כמו כן דווחה החברה על הסכם עם חברת מגה אור לרכישה והקמה של מרכז לוגיסטי באזור תעשייה בית שמש לשימוש עצמי של החברה בעלות של כ-170 מיליון שקל.
יש לציין כי לצד עסקי האופנה שלו, הראל ויזל הפך לטייקון נדל"ן. בין היתר: בניית שכונת וילות שנמכרה בהרצליה פיתוח ודירות בפרויקטים יוקרתיים כמו מתחם אסותא בת"א, מגדלי רוטשילד (שמכר ברווח), מגדלי גנדי לצד שותפות בפרויקטים להקמת מגדלי דירות, מגרשים ושטח שרכש עם קבוצת חברים באי לפקדה להקמת בתי נופש לשימוש עצמי של הקבוצה. חלק מההשקעות בנכסי נדל"ן בארץ ובחו"ל הוא מבצע בשותפות עם ג'יי שוטנשטיין, הבעלים של אמריקן איגל העולמית.