חברת הסטארטאפ "לופט גשפט" ששמה לה למטרה להציל ילדים שנופלים קורבן לשיימינג ולתכנים רעילים ברשת, צברה חובות והתחייבויות בסך של כ-14 מיליון שקל. ל-ynet נודע כי החברה פנתה היום (שני) לבית המשפט המחוזי בתל אביב בבקשה להוציא לה צו לפתיחת הליכים, במסגרתו יינתן צו לפירוקה. מהבקשה עולה כי מייסדיה של חברת האם Antitoxin, שהוקמה במקביל ללופט גשפט, הם אנשי העסקים רון פורת ויזם ההייטק זוהר לבקוביץ' שהופיע גם בתוכנית הטלוויזיה "הכרישים". עם זאת, לבקוביץ' אינו קשור לחברה כבר מספר שנים.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו והאזינו לפודקאסט הכלכלי היומי "כסף חדש" ב-ynet radio
חברת לופט גשפט מציינת, באמצעות עורכי הדין אמיר פרנקל ויהונתן אשכנזי ממשרד שבלת ושות', כי הבקשה מוגשת "לאחר שניסיונותיה של המבקשת לאתר משקיע ו/או לגבש הסכמות עם נושיה המהותיים בנוגע לאופן פירעון חובותיה כשלו, באורח שהוביל לכך שבמהלך חודש אפריל 2023, הופסקה פעילותה העסקית, משרדיה נסגרו ועובדיה פוטרו.
1 צפייה בגלריה
זוהר לבקוביץ' מנכ"ל L1ght
זוהר לבקוביץ' מנכ"ל L1ght
זוהר לבקוביץ'
(צילום: עומר הכהן)
"במועד הפסקת פעילותה, נותרה המבקשת בחדלות פירעון מובהקת, הן מבחינה תזרימית והן מבחינה מאזנית, כאשר כיום אין בידיה אמצעים לפרוע את מלוא חובותיה והתחייבויותיה הנאמדים בסך כולל של קרוב ל-14 מיליון שקל - מתוכו סך של כשני מיליון שקל בלבד שמקורו בחבות ישירה של המבקשת, וסך של כ-12 מיליון שקל שמקורו בערבותה של חברת לופט גשפט לחובות בעלת מניותיה המאוגדת בארה"ב" (חברת Antitoxin - ל"ד).
לופט גשפט הינה חברת הזנק פרטית אשר הוקמה בישראל בשנת 2018 ומוחזקת במלואה על ידי חברת Antitoxin, שהיא חברת הזנק בעצמה. נטען כי המבקשת סיפקה שירותי מחקר ופיתוח למוצר שבבעלות חברת האם שייעודו לסרוק תכנים ומדיה על מנת לאתר תוכן בעל פוטנציאל פוגעני ורעיל.
מהבקשה עולה כי חברת האם הייתה במשא ומתן מתקדם עם רוכשת, אולם לבסוף העסקה לא יצאה אל הפועל. בנסיבות אלו, באפריל האחרון בהעדר אופק עסקי הופסקה פעילותה של חברה האם ויחד עמה פעילות המבקשת, חברת לופט גשפט ותוך שעובדיה פוטרו.
על פי הבקשה, מנכ"ל לופט גשפט הוא אבנר סקל ורון פורת הוא דירקטור. לבקוביץ' אינו נמנה על נושאי המשרה בחברה.
מזוהר לבקוביץ' נמסר בתגובה: "חברת L1ght (אנטיטוקסין) הוקמה במטרה להציל ילדים מהמתרחש ברשתות חברתיות, שיימינג, בולינג ופדופיליה. אני פרשתי מתפקידי בחברה כבר לפני כשלוש שנים. החברה הייתה בתהליך מתקדם של מכירתה. לצערנו תהליך זה נעצר ברגע האחרון בגלל המשבר העולמי בשוק ההייטק. לאור כך הוחלט לסגור את חברת הפיתוח הישראלית. חברת האם, L1ght (אנטיטוקסין) עמלה על מכירת הטכנולוגיה וה-IP. אני גאה בחברה שהקמנו ובטכנולוגיה שהצילה ותמשיך להציל ילדים ברחבי העולם".