חברת טמפו הודיעה היום (ג') על התייקרות הבירות והמשקאות האלכוהוליים שהיא מייצרת ומייבאת, שתיכנס לתוקפה בחודש הבא. אלא שכמה בעלי ברים בתל אביב אמרו ל-ynet בתגובה כי "לא נעלה את מחיר המשקאות החריפים, מחיר כוס משקה אלכוהולי בבר מגיעה לכ-55 שקל, ואנחנו חושבים שכרגע לאור המצב במשק לא נוכל להעלות יותר מחירים בלי לפגוע במכירות, בדקנו בשוק והאווירה כעת, לא רק אצלנו, היא שלא להעלות מחירים".
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו והאזינו לתוכנית כסף חדש ב-ynet radio
לפי המחירון החדש של טמפו, מחיר חצי ליטר בירה גולדסטאר בבקבוק יעלה ב-4.9%, בירה מכבי לסוגיה בבקבוק תתייקר ב-4.9%, מכבי מחבית - עלייה של 3%, היינקן בחבית - עלייה של 3% ובבקבוק 4.9%. בלוגה וודקה - עלייה של 3%, וודקה ואן גוך - עלייה של 3%, ערק נוח - 2.1%, ווסקי גלנליווט - עלייה של 10.9%, ווסקי בלנטיינס - 4.9%, ווסקי שיבאס - 4.9%, טקילה אולמקה - 5%, קווה למברוסקו - עלייה של 2.1%.
1 צפייה בגלריה
בירה
בירה
בירה
(צילום: shutterstock)
יצוין, כי כבר במרץ בשנה שעברה העלתה טמפו את מחירי הבירה בפחיות בלבד בשיעור של 4% בממוצע ואת המשקאות האלכוהוליים ב-4.9% בממוצע.
לדברי גורמים בחברה, הסיבה להעלאת המחירים כעת היא המחירונים החדשים של פרנו, היצרנית מחו"ל ממנה טמפו מייבאת את המשקאות. גם הייצור המקומי של בירות סבל מעלייה במחיר הבקבוקים בשיעור של 35%, עלייה במחירי האנרגיה ובחומר גלם.
גם חברת אקרמן, יבואנית משקאות, מעלה את מחיריה מפברואר: וודקה גרייגוס ב-6.5%, וודקה פינלנדיה ב-10%, וויסקי מקאלן בכ-20%.
בחודש האחרון גם יבואנית האלכוהול הכרם הודיעה על העלאת מחירים החל מחודש הבא בשיעור ממוצע של 20%-5%. בנוסף, התעדכן מס הקנייה על משקאות האלכוהול שצמוד למדד שעלה ב-5.3%.
יש לציין, כי החברה המרכזית למשקאות, יצרנית קוקה קולה בישראל, שהיא גם אחת מיבואניות המשקאות האלכוהוליים הגדולות ויצרנית בירה קרלסברג בישראל, עדיין לא הודיעה על העלאת מחירים בגזרת האלכוהול, אך לפי הערכות בענף גם היא תעלה מחירים בהמשך.
אורי שקד, מבעלי יקב רקאנטי, יבואן יינות ובעלי רשת חנויות המשקאות "דרך היין" אמר כי "השוק מתייקר, הבקבוקים, מס הקנייה וחומרי הגלם. ההתייקרות נעשית לא מתאוות בצע, אנחנו הולכים לתקופה קשה, יש האטה במשק, אנחנו מאוד זהירים בהעלאות מחירים, בעולם אין ספק או יצרן שלא ייקר לפחות חלק מהמוצרים. אנחנו מודעים למצב ולכמה השוק יכול לספוג, לכן בממוצע האלכוהול לדעתי לא יתייקר ביותר מ-5%, גם אנחנו סובלים, יש מוצרים שעלו מעל 10% וחלק אנחנו סופגים כי יש גבול כמה הצרכן יכול לשלם. כולנו ערים לזה שיש כעת מגבלה להתייקרות".