המשק הישראלי מתאושש במהירות, מצב שעלול להיבלם אם יוכרז בקרוב על סגר רביעי: על פי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה (למ"ס) שפורסמו היום (ב') היה הרבעון השני של שנת 2021 אחד הטובים במשק מזה שנים. בתוצר המקומי הגולמי נרשם זינוק של 15.4%, כאשר התמ"ג העסקי אף המריא ב-19.8%.

נתון מדהים הוא העלייה העצומה בשיעור של 36.3% בהוצאת הישראלים לצריכה הפרטית, כאשר ללא מוצרים בני קיימא (בעיקר מכוניות, אך גם מקררים, מכונות כביסה וכדומה) העלייה הסתכמה "רק" ב-23.3%.
1 צפייה בגלריה
מדינת ישראל חוזרת למגבלות התו הירוק
מדינת ישראל חוזרת למגבלות התו הירוק
המשק הישראלי מתאושש במהירות, מצב שעלול להיבלם אם יוכרז בקרוב על סגר רביעי
(צילום: מוטי קמחי)
המשק חזר לפעילות גבוהה גם בתחומים האחרים: עלייה של 9.7% נרשמה בהשקעות בנכסים, עלייה של 18.1% נרשמה ביצוא הסחורות והשירותים - למרות הירידה ברווחיות בשל ירידת שערי הדולר והאירו לשפל בסוף הרבעון - ועלייה של 15.8% נרשמה ביבוא הסחורות והשירותים שהישראלים צורכים.
יצוין כי ההוצאה למוצרים בני קיימא למחצה לנפש זינקה במיוחד ב-53.6% בחישוב שנתי. המדובר בהוצאות על הלבשה והנעלה, טקסטיל לבית, כלי עבודה ובית קטנים חשמליים, מוצרי בידור ופנאי וחפצים אישיים. ההוצאה על הלבשה והנעלה זינקה ב-55.7%.
לעומת זאת דווקא ההוצאה לצריכה הציבורית עלתה - ערב הקמת הממשלה החדשה - רק ב-4%.
בלשכה המרכזית לסטטיסטיקה הסבירו, כי "העלייה החדה של הרבעון השני של שנת 2021 באה בעקבות הסרת רוב המגבלות שהוטלו בשל משבר הקורונה וחזרה לפעילות כמעט רגילה של המשק ברבעון זה. זאת, לאחר ההתכווצות ברבעון הראשון כתוצאה ממגבלות קורונה, שכללו את הסגר השלישי, שהחל בסוף חודש דצמבר 2020 ונמשך עד ל-7 בפברואר".
עוד הסבירו בלמ"ס נתון שגם בעבר השפיע כבר מאוד על ממדי הצמיחה בישראל - עלייה משמעותית ביבוא מכוניות הנוסעים, כאשר המיסים הגבוהים המוטלים על יבוא המכוניות (עם מע"מ של כ-100%), העצימה את העלייה בתמ"ג לעומת הרבעון הראשון החלש מאוד של שנת 2021.
הנתון שהיווה את התפנית הגדולה ביותר בנתונים שפרסה הלמ"ס הוא, כי העלייה ברבעון השני של שנת 2021 בצמיחה בישראל הייתה של 15.4%, לעומת ירידה של 1.4% ברבעון הראשון של השנה. התוצר לנפש ברבעון השני עלה ב-13.5% (הפחתה של 2% בגין הגידול השנתי הממוצע באוכלוסייה בישראל).