המניה של חברת ג'נסל (GENCELL) הישראלית זינקה ב-23.9% בשבוע האחרון בבורסה המקומית בתל אביב. זאת, על אף הכנסות של 324 אלף דולר בלבד והפסד נקי של 19 מיליון דולר.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
אז מה הוביל לקפיצה? החברה, אשר הוקמה בשנת 2011 ופועלת בתחום הפופולרי של אנרגיה מתחדשת, הודיעה בשבוע שעבר כי היא הוכרה כספק רשמי של דויטשה טלקום, ענקית התקשורת הגרמנית, לאחר שמערכת שתספק עבורה ברבעון השלישי של השנה תעבור את הניסוי במעבדות החברה. ג'נסל חתמה על הסכם שיתוף פעולה עם דויטשה, שתבחן את האפשרות לשלב את אחד ממוצריה כחלופה למנועי דיזל, לצורך גיבוי ברשת התקשורת שלה.
2 צפייה בגלריה
ג'נסל
ג'נסל
ג'נסל
(צילום: אקו-ווויב)
ג'נסל מפתחת תאי דלק שהינם מקור אנרגיה, הפועלים על מימן שהופק מאמוניה בתהליך ייצור שאמור להיות חסכוני, זול ולא מזהם, בניגוד למנועי דיזל. המוצרים שפיתחה משמשים מערכות גיבוי בעיקר לחברות חשמל ותקשורת ויש לה לא מעט פטנטים רשומים. את החברה הקים רמי רשף ובעל השליטה בה הוא יזם ההייטק בני לנדא, מייסד אינדיגו.
החברה הונפקה לפני כשנה ובשלב זה כאמור הכנסותיה יחסית נמוכות, אולם נראה כי המשקיעים רואים את הפוטנציאל ומחליטים להמר על שוק פתרונות האנרגיה שאינם מחוברים לחשמל, אשר נאמד ב-100 מיליארד דולר. שווי החברה עומד כיום על 1.4 מיליארד שקל.
בנוסף להסכם עם דויטשה טלקום, ג'נסל זכתה לזינוק נוסף במניה לאחר שהתקינה מוצר שלה בתחנה של חברת תקשורת איסלנדית כדי לבדוק האם המוצר עומד בתנאי מזג אוויר קיצוניים של עד מינוס עשרים מעלות - תנאי שהציבה החברה האיסלנדית לרכישת המוצר.
ג'נסל דיווחה לפני שלושה שבועות על הצלחה בהתקנת הפיילוט באיסלנד, שהצליח לעבוד 1,500 שעות רצופות וסיפק חשמל נקי בכל שעות היממה.
מניות מובילות נוספות שבלטו השבוע בבורסה המקומית: אקסיליון עלתה ב-16.15%; צרפתי ב-13.61%; חילן ב-9.02% ואקוואריוס מנועים ב-8.24%. הייקון מערכות ירדה ב-13.41%; פרוטליקס ב-13.62%; קוויק ב-13.65% רובוגרופ ב-13.47% וקבוצת דלק ב-14.69%.
הערה: שערי המניות המוצגים נמסרו ל-ynet באדיבות הבורסה לניירות ערך בתל אביב, אשר אינה מתחייבת לשלמותו, עדכניותו או נכונותו של המידע. התנודות מתייחסות רק למניות הנסחרות בסדרת מדדי הרימון, הכוללת את המדדים הבולטים בלבד, ולא לכל המניות בבורסה. אין לראות במידע או בחלק ממנו משום מצג, התחייבות, המלצה או עצמה לנהוג בדרך זו או אחרת.