מקררים, מיקסרים, קונסולות וגם סתם טוסטרים: "בָּדוּק" - מדור בדיקות המוצרים של ynet, בוחן בכל פעם מוצר אחר ונותן לכם את דעתו האובייקטיבית. והפעם: מקרר מקפיא תחתון 617 ליטר Siemens. מחיר: 5,200-4,000 שקלים
פעם מקרר היה בסיסי. דלת גדולה, מקפיא למעלה, זהו. ואז הגיעו שתי דלתות, מקפיא תחתון, דלת שקופה, ארבע דלתות, פתח לבקבוקי שתיה, עניינים. ומקרר זה חשוב. רק מי שהיה תקוע עם מקרר קטן או לא נוח מבין את החשיבות של מקרר טוב ממש. ה-617 של סימנס מבטיח להיות נוח וסופר יעיל. בדקנו.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
1 צפייה בגלריה
מקרר מקפיא תחתון סימנס
מקרר מקפיא תחתון סימנס
מקרר מקפיא תחתון סימנס
המקרר של סימנס שייך לז'אנר הדלת האחת, מדפים רחבים. זהו ז'אנר שאני מאוד אוהב. מקררי מקפיא בצד יוצרים מקרר ארוך ועמוק, שכדי למצוא בו דברים צריך להזיז מוצרים ולדחוף ידיים לעומק הקור. המדפים של סימנס רחבים מאוד ונוחים מאוד לאבחון כל מה שנמצא בהם. בכלל, המקרר מסודר נהדר. מדף רחב לבקבוקי משקה, ארבעה מדפים קטנים סגורים לחמאה וכדומה ושתי מגירות רחבות מאוד במקרר עצמו למוצרי חלב, רטבים וכל דבר שרוצים להפריד משאר התבשילים שנשמרים במקרר. המדפים עשויים זכוכית עמידה ומעוצבים בצורה כזו שגם דברים שנשפכו לא התפזרו לכל עבר, והניקוי שלהם היה קל.
משהו קטן שאותי שימח: דלת המקרר עשויה נירוסטה וניתן להדביק עליה מגנטים. אני יודע שרוב המקררים כך, אבל היה לי מקרר שלא היה כזה, והיה בהחלט מבאס לתלות ציורי ילדים על צד המקרר. עם זאת, דלת הנירוסטה של הסימנס בהחלט אחת המתלכלכות, בטח כשיש ילדים קטנים עם אצבעות שמנוניות.
מגירות הירקות מגיעות עם משהו שקוראים לו HYPERFRESH, בקר כוונון לחות שנועד לשמר את חיי הירקות והפירות, ואכן הוא עושה זאת. זרקנו הרבה פחות ירקות מבעבר. בנוסף, המקרר בנוי ככה שמגירות הירקות מעט בולטות יותר משאר המקרר וכך ההתעסקות בהן נוחה יותר.
התאורה במקרר יעילה לכל האורך והעומק. זוהי תאורת לד רכה, לא כזו שמעוורת אותך כשאתה פותח בלילה, ומספיק טובה כדי למצוא הכל.
ברשת יש ביקורות שהוא מרעיש. לא אמת. בחודש שבחנו אותו הוא לא עשה אפילו קנאקים מפחידים של אמצע הלילה.
על דלת המקרר צג דיגיטלי, שאיתו ניתן לשלוט בטמפרטורה. בנוסף יש לו אפשרויות קירור שונות כמו מצב אקו כשיוצאים לחופשה, ומצב סטטי ששומר על המקרר בטמפרטורה יעילה. החיישנים במקרר יודעים לווסת את הטמפרטורה שלו בכל פעם שפותחים את הדלת, משאירים אותה פתוחה וכדומה.
למקרר מנגנון שמצפצף כשהדלת פתוחה יותר מדי זמן. יעיל מאוד, אך גם מחרפן. אם אתם עומדים מול המקרר ומחפשים את התבלין ההוא שפעם קניתם ואז המקרר לא מפסיק לצעוק שתסגרו אותו, בא לכם לקחת את כל מנגנון הציפצוף ולפרק.
המקפיא הוא מזן ה-NO FROST, כלומר אין את גושי הקרח האלו שמצטברים בצדדים. המקפיא נמצא למטה, דבר שלא הגענו להסכמה האם הוא עדיף ממקפיא למעלה. אחת המגירות נועדה ספציפית לדגים ובשר טרי. מה שכן, המקפיא עשוי משתי מגירות רחבות ועמוקות וזה סיוט. בשתי מגירות קשה מאוד לחפש דברים, ויש את הסיוט הגדול - דברים שנופלים מאחורי המגירה. היד צריכה לגשש בקור של המקפיא כדי להוציא איזה פילה דג סורר שנפל שם, אחרת כל העסק לא נסגר. וגם כשהמגירה עמוסה מדי, העסק לא נסגר. וגם כשמשהו בולט מדי, העסק לא נסגר. ואז מתחילים צפצופים. יוחזרו המדפים לאלתר!
הערה: המכשיר נבדק במשך כשבוע ועשויים להיות היבטים נוספים שלא עלו בבדיקה, בדגש על תקלות בשימוש לאורך זמן ועמידות המכשיר. בנוסף, הבדיקה נעשתה בדגש על המכשיר הספציפי וייתכנו אופציות זולות וטובות יותר בשוק בארץ או באתרים מחו"ל, אותן לא בחנו.