1 צפייה בגלריה
גבס פציעה שבר רגל אילוס אילוסטרציה
גבס פציעה שבר רגל אילוס אילוסטרציה
אילוסטרציה
(shutterstock)
בן 26 שסבל מקרע בברך הגיש לאחרונה תביעה לבית משפט השלום בחדרה שבה הוא טוען שבמהלך ניתוח בבית החולים רמב"ם נפגע אחד העצבים באופן שהותיר אותו עם 10% נכות. לדבריו, הרופאים לא הסבירו לו שיש סיכון לפגיעה מסוג זה, ואילו היה יודע זאת לא היה מסכים להליך.
בתביעה שהוגשה באמצעות עו"ד אחמד אבו בכר טען הצעיר שנפגע בברך ימין במהלך פעילות ספורטיבית במרץ 2014 ונגרם לו קרע בברך. לאחר הפגיעה הוא נבדק וטופל בקופת חולים על ידי רופא שהפנה אותו לבית החולים.
אחרי בדיקה בבית החולים נמסר לו שמדובר בניתוח קל ופשוט שלאחריו יחול שיפור גדול במצבו והוא יחזור לפעילות ספורטיבית. התובע ציין שהרופאים לא יידעו אותו ולא הסבירו לו על כל הסיכונים והסיבוכים האפשריים שעלולים להיגרם מהניתוח, למעט סיכוני הרדמה.
הניתוח בוצע באוקטובר 2015 בשיטת חתך אורכי לשם שחזור רצועה צולבת ותפירת מיניסקוס. כבר למחרת הוא שוחרר מבית החולים לביתו. לדבריו, בסמוך לאחר מכן הוא החל להרגיש ירידה משמעותית בתחושה ברגל, כאבים וחולשה, נימול ורגישות לחום וקור. הוא חזר לבית החולים מיד לאחר הניתוח וכמה פעמים לאחר מכן והתלונן על התסמינים, אך שוחרר ללא ביצוע הבדיקות הנדרשות.
בהמשך הוא פנה לרופא המשפחה שלו שבדק אותו והפנה אותו לבדיקת EMG. בבדיקה התברר שקיים אצלו עצב מושתק ברגל כתוצאה מפגיעה בעצב. התובע צירף חוות דעת רפואית שמהן עלה כי במהלך הניתוח נפגע אחד העצבים לחלוטין וכתוצאה מכך הוא סובל כיום מהסימפטומים שתיאר.
בחוות הדעת צוין כי בדוח הניתוח נרשם שהניתוח בוצע בחתך רוחבי בעוד שמהבדיקה הקלינית ומהצילום עולה שהניתוח בוצע בחתך אורכי, חתך שידוע על פי הספרות הרפואית כמעלה את הסיכון של פגיעה עצבית. המומחה קבע שבעקבות רשלנות בית החולים התובע נותר עם נכות צמיתה של 10%.
התובע הדגיש שהרופאים שטיפלו בו לא גילו ולא הסבירו לו על הסיכונים והסיבוכים שעלולים להיווצר מהניתוח, ולא על הפגיעה האפשרית כפי שאכן התרחשה. בנסיבות אלה הם מנעו ממנו לקבל החלטה חופשית ומושכלת, לא אפשרו לו להתייעץ או לקבל חוות דעת אחרת טרם הניתוח ומנעו ממנו הסכמה מדעת לניתוח.
בנוסף, לטענתו, אי-גילוי הפגיעה העצבית על ידי רופאי בית החולים מיד לאחר הניתוח בשל אי ביצוע הבדיקות הנדרשות, פגע באפשרות שלו לטפל ולשקם את פגיעתו העצבית. לדבריו, לו היה יודע על הסיכון לפגיעה עצבית לא היה מסכים לעבור את הניתוח, ולכל הפחות היה פונה למומחים אחרים כדי להתייעץ.
מבית החולים רמב"ם לא נמסרה תגובה.
• הכתבה בשיתוף אתר המשפט הישראלי פסקדין • ב"כ התובע: עו"ד אחמד אבו בכר • ynet הוא שותף באתר פסקדין