על רקע חילופי הבעלות, שינויים משמעותיים בהנהלת פרטנר: המנכ"ל אבי צבי ויושבת הראש אסנת רונן הודיעו על עזיבתם, כך לפי הודעת החברה לבורסה היום (שלישי). כזכור, בתחילת אפריל הושלמה עסקת מכירת פרטנר מקראת האצ'יסון הסינית לקבוצת הפניקס של אבי גבאי ושלמה רודב עבור 300 מיליון דולר.
צבי, שרק במאי 2021 מונה למנכ"ל, אמר: "עם כניסתי לתפקיד הצהרתי כי מטרתי העיקרית היא להצעיד את החברה למכירת גרעין השליטה בה, ועתה, כשהמהלך הושלם, הודעתי לדירקטוריון החברה על רצוני לפרוש מתפקידי. אני מאחל הצלחה לקבוצת הרוכשים שרכשו חברה נהדרת עם הון אנושי מעולה וטכנולוגיה מתקדמת ביותר".
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
2 צפייה בגלריה
אסנת רונן, אבי צבי
אסנת רונן, אבי צבי
אסנת רונן, אבי צבי
(צילומים: ישראל שם טוב, יח"צ פרטנר)
רונן, שהגיעה לפרטנר עוד בתקפות אילן בן דוב, שימשה במשך עשור כדירקטורית וב-2019 קודמה להיות יו"רית. "היום, לאחר למעלה מעשור בדירקטוריון החברה, מהן למעלה משנתיים כיושבת ראש, הודעתי לדירקטוריון פרטנר על סיום כהונתי", מסרה רונן. "פרטנר היא קבוצת תקשורת מובילה ואני גאה על הזכות שניתנה לי לכהן בתפקיד יושבת הראש שלה. במהלך השנתיים האחרונות האיצה פרטנר את השקעותיה בתשתיות וכתוצאה מכך הפכה מחברת סלולר, לקבוצת תקשורת מובילה, המספקת שירותי תקשורת רחבים, גם בעולם הסלולר וגם בעולם הקווי".
קבוצת הפניקס, שמהווה חלק מקבוצת הרוכשים של פרטנר, מחזיקה בכ-20% ממניות פרטנר וכ-10% ממניות סלקום. העסקה אושרה ע"י משרד התקשורת לאחר שהמשרד שקל בין היתר שיקולים של קידום תחרות ענפית בענף הסלולר.
משרד התקשורת אישר כבר בסוף מרץ את תיקוני רישיונות חברות הסלולר העוסקים בבעלות צולבת. לפי התיקון הנוכחי, גופים מוסדיים יוכלו בתנאים מסוימים ובאישור שר התקשורת להחזיק בשיעורים גבוהים יותר של מניות בשתי חברות סלולר במקביל, עד 25% מאמצעי השליטה באחת מהן.
התיקון התבצע לאחר שהתברר שחלק מהגופים המוסדיים מחזיקים במניות בחברות מתחרות, מה שהיה אסור ברישיון החברות. הצעד צפוי לעודד משקיעים מוסדיים להגדיל את היקף השקעותיהם בחברות הסלולר, מתוך כוונה לשפר את יציבות החברות.
2 צפייה בגלריה
(צילום: יאיר שגיא)

העובדים זועמים

במקביל להתפטרות שני הבכירים, הודיעה ההסתדרות על סכסוך עבודה בפרטנר מכיוון שלטענתה הרוכשים החדשים נמנעים כבר תקופה מלקיים מו"מ איתה על הסדרת זכויות העובדים לאור השינויים. הסכסוך יחול על 2,700 עובדי החברה, שדורשים לחתום על הסכם קיבוצי חדש לאור העברת השליטה, מה שיבטיח את עתידם התעסוקתי ומכאן גם את המשך הצלחת החברה.
עוד דורשים העובדים: חובת גילוי בנוגע לנתוני עקת המכירה, שקיפות השכלות העסקה – בין אם על מצב החברה ובין אם על זכויות העובדים ודרישה לחתום על סעיף שיבטיח לעובדים רשת ביטחון מפני פיטורים או התייעלות. כמו כן, ההסתדרות ונציגות העובדים מבקשות לקבוע מנגנון להבטחת שמירה על איתנות פיננסית של החברה תוך הקצאת בטוחות לעובדים, מינוי נציגי עובדים לדירקטוריון; ביסוס תוכניות לפיתוח ולהשקעה ותגמול בגין עסקת המכירה.
יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד: "גם בתקופות של שינוי וטלטלה היו ונותרו עובדי פרטנר הכוח המניע של החברה. כעת, עם העברת השליטה, דורשת ההסתדרות מהבעלים החדשים לכבד את זכויות העובדים ולהיכנס למו"מ על הסכם חדש שיסדיר את יחסי העבודה ויבטיח את עתידם. החברה צריכה לשים לנגד עיניה את חשיבות העובדים ואת תנאי עבודתם, ואנחנו בהסתדרות נעמוד לצד העובדים ככל שיידרש עד שתושלם עסקת המכירה באופן שיכבד ויוקיר את אלה שנותנים מזמנם ומרצם להצלחת פרטנר".