שתי אוניות שהגיעו היום (חמישי) לנמלי ישראל נעצרו וסורבה כניסתן. אחת מהן היא מכלית שלא אושרה כניסתה לנמל הדלק באשקלון. הסיבה: כדי להכנס לארץ, אוניות מחוייבות באישור משרד הבריאות, אישור שלא ניתן לספק החל מהשביתה עליה החליטו אתמול עובדי משרד הבריאות - הכוללים גם את אלה העובדים בתחנות ההסגר של נמלי ישראל - שהחליטו להצטרף לשביתת עובדי המינהל והמשק בבתי החולים.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
1 צפייה בגלריה
הפקק ליד נמל אשדוד
הפקק ליד נמל אשדוד
אוניות ליד נמל אשדוד. ארכיון
(צילום: גדי קבלו)
"כמובן ששחרור הסחורות נמנע לחלוטין ואין אפשרות ליצוא. הוצאות גדולות מתחילות להצטבר, והמשק לקראת שיתוק", אמר נשיא לשכת הספנות הישראלית ד"ר יורם זבה, שפנה לסיועם הדחוף בעניין אל שרי האוצר, התחבורה והכלכלה.
לדבריו, "מצב זה עלול להתפתח במהירות לאחד מהחמורים שידעה המדינה. המשך ה'סגר הימי' והבלגן בנמלים יביא לידי שיתוק מוחלט של הסחר הימי המהווה 99.5% מכלל הסחר הבינלאומי של ישראל".
שביתת עובדי המנהלה והמשק בבתי החולים נכנסה היום ליומה השלישי. במסגרת השביתה, שכאמור כוללת גם את עובדי משרד הבריאות ולשכות הבריאות, לא ניתנים שירותי אדמיניסטרציה, אחזקה, ניקיון, מטבח וכוח עזר, למעט במחלקות שקשורות לפעילות רפואית דחופה.
בשביתה משתתפים 13 אלף עובדים ב-30 בתי חולים, לצד עובדי משרד הבריאות ולשכות הבריאות. יו"ר ההסתדרות עובדי המדינה, אריאל יעקבי, אמר אתמול כי "אנחנו מצרים על כך שנאלצו להגיע לכדי שביתה, אבל הגיע הזמן להתייחס לאוכלוסייה שקופה זו, שמקופחת חרף פועלה הרב. המפתח לפתרון נמצא אצל הדרג המקצועי במשרד האוצר. הגיע הזמן שגם שם יוקירו את פועלם של עובדי המנהל והמשק בבתי החולים למען מערכת הרפואה הציבורית ולטובת אזרחי ישראל".
מנמל אשדוד נמסר כי כרגע אין עיכובים בכניסה לנמל. יצוין כי כניסות רבות לנמלים מתבצעות בימי ראשון ושני, ואם העיצומים יימשכו עד אז, העיכובים ייהפכו משמעותיים יותר.