הבנק הבינלאומי הודיע הבוקר (ראשון) כי יעניק ריבית שנתית של 2.2%-1.8% לשתי קבוצות של לקוחות עם יתרת זכות בעו"ש של עד 25,000 שקלים, ושסך הנכסים הפיננסיים בחשבונם (עו"ש, ני"ע ופיקדונות) אינו עולה על שווי של 50,000 שקלים. המשמעות היא שהלקוחות יוכלו לקבל בין 550-450 שקלים לשנה מהריבית על העו"ש.
הצעד של הבינלאומי מגיע אחרי מהלכים דומים מצד מזרחי טפחות, לאומי, וואן זירו, בנק ירושלים ואפליקציית פייבוקס של דיסקונט, ועל רקע "שיחת הנזיפה" שערך הנגיד לראשי הבנקים ומכתבו החריף נגד החוק לפיו יוכל לקבוע את הריבית על הפיקדונות והעו"ש בבנקים באישור שר האוצר.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו, האזינו לפודקאסט הכלכלי היומי "כסף חדש", וסמנו "כלכלה" בהתראות אפליקציית ynet
1 צפייה בגלריה
(צילום: עמית שעל)
בקבוצה הראשונה של לקוחות הבינלאומי שייהנו מהריבית על העו"ש נמצאים כאלה שעומדים שלקחו הלוואה בריבית משתנה עם יתרת סילוק של 10,000 שקל ומעלה או משכנתא ב-1 ביולי 2023, והם יקבלו ריבית של 2.2%. בקבוצה השנייה לקוחות ללא אשראי בריבית משתנה בבנק, להם פעילות בכרטיסי אשראי של הבינלאומי בהיקף חודשי של 3,000 שקלים או יותר, והם יקבלו ריבית בשיעור של 1.8%. הכל עד יתרה של 25 אלף שקל.
בנוסף, בבינלאומי הודיעו על הטבה ללקוחות בעלי משכנתא בבנק הכוללת מסלול פריים, אשר ההחזר החודשי בה התייקר במעל 500 שקלים בשנה האחרונה לאור העלאות הריבית של בנק ישראל. אותם לקוחות ייהנו מזיכויי ריבית של 1,400 שקלים על מסלול הפריים. הזיכוי יוענק בארבעה תשלומים רבעוניים.
גם להטבה זו יש סייגים: היא תינתן רק לבעלי הלוואת משכנתא המשולמת כסדרה ושניתנה לרכישת דירה יחידה למגורים ששוויה ביום המימון לא עלה על שני מיליון שקלים, שיעור מימון של מעל 60%, ובעלי החזר חודשי מעל 30% מההכנסה.
צעד שלישי עליו הודיע הבינלאומי הוא הפתחה של ריבית החובה על העו"ש (אוברדראפט). אחרי שבאוקטובר האחרון הבנק כבר הפחית לאור העלאות הריבית במשק את הריבית המרבית למשיכת היתר ללקוחות פרטיים בשיעור של אחוז אחד, היום הוא הוסיף הפחתה נוספת של אחוז, כך שסך ההפחתה על הריבית המרבית על מסגרות אלה מגיע ל-2%.
יש לציין כי מנגנון ההטבות החדש של הבינלאומי יפעל לתקופה של עד שנה, וכל עוד ריבית בנק ישראל תעמוד על 3.5% לפחות.