אינטל עוצרת את הקמת הקמפוס החדש בחיפה, עליה הודיעה לפני כמעט שנתיים, כך פורסם לראשונה ב-mynet חיפה. לפי החברה, שבחודשים האחרונים נכנסה למהלך קיצוצים שבא לידי ביטוי גם בפיטורי עובדים בישראל, ההחלטה לבטל את הקמת הקמפוס נבעה מבדיקות שערכו ולפיהן המשרדים הקיימים יספיקו לעובדים שמועסקים בחיפה. המשמעות היא שכמובן לא יגויסו עובדים חדשים בתקופה הקרובה. באינטל ישראל מועסקים כ-12 אלף עובדים והיא המעסיקה הפרטית הגדולה בישראל. תוכנית ההתייעלות של החברה צפויה להימשך לפחות בשלוש השנים הקרובות.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו והאזינו לתוכנית כסף חדש ב-ynet radio
2 צפייה בגלריה
הקמפוס ההיברידי החדש של אינטל
הקמפוס ההיברידי החדש של אינטל
הדמיית הקמפוס ההיברידי של אינטל - שבוטלה הקמתו
(הדמיה: אדריכל מושלי דגן וסטודיו ורד גינדי אדריכלות פנים)
"כחברה שבחרה לעבוד במודל עבודה היברידי, אינטל פועלת להעריך ולמקסם את ניצול השטח הנדל"ני שלה במטרה ליצור סביבת עבודה דינאמית ונוחה עבור העובדים שלנו, תוך שאנחנו מביאים לצמצום בעלויות", טענו בחברה.
"מהבדיקות שערכנו עלה כי יש ביכולתנו לספק מענה הולם על צורכי העובדים שלנו בחיפה באמצעות המשרדים הקיימים, ולפיכך החלטנו לעצור את הבנייה של IDC12 ולהשלים את מבנה החניה. נדגיש כי אינטל ישראל מפתחת ומייצרת פתרונות טכנולוגיים שמשנים את העולם בתחומים המהווים חלק מרכזי וחיוני באסטרטגיית IDM 2.0 ובעתידה של החברה, בהם: מחשוב, קישוריות, בינה מלאכותית, אבטחת סייבר וייצור, ואנו נותרים מחויבים לפעילות החברה בישראל".
אינטל הודיעה כאמור באפריל 2021 כי תקים את הקמפוס החדש בצמוד לבנייני החברה הקיימים בחיפה, כדי לספק את צרכי כ-6,000 עובדי ועובדות החברה בתחום החומרה והתוכנה ובפיתוח שבבי העתיד. החברה אז הודיעה גם על גיוס של 1,000 עובדים נוספים עד 2021 - כל זה כמובן לפני המהפכה והמשבר שפקד את ענף ההייטק בשנה האחרונה.
לפי הודעת אינטל לפני כשנתיים, הבניין היה אמור לאפשר לעובדים גמישות בשילוב עבודה מהבית עם עבודה מהקמפוס, ולכלול שטחים לעבודה פרטנית וחללי עבודה משותפים ומודולריים, הניתנים לשינוי לפי הצורך ומאפשרים פגישות פרונטליות בשילוב משתתפים בווידאו. מעבר לכך בקמפוס החדש היו אמורות לקום מסעדות פופ-אפ ובתי קפה בסגנון workafe, שטחי ספורט ואזורי טבע ירוקים, מרכז מבקרים ואודיטוריום.
2 צפייה בגלריה
קרין אייבשיץ סגל, מנכ"לית מרכזי הפיתוח של אינטל ישראל
קרין אייבשיץ סגל, מנכ"לית מרכזי הפיתוח של אינטל ישראל
קרין אייבשיץ סגל, המנכ"לית המשותפת של אינטל ישראל
(צילום: ורד גינדי ודגן מושלי)
"אני גאה שאינטל העולמית ממשיכה להשקיע ולבנות את העתיד במרכז הפיתוח בישראל", אמרה אז מי שהייתה מנכ"לית מרכזי הפיתוח קרן אייבשיץ סגל, שלפני כחודש מונתה למנכ"לית משותפת של אינטל ישראל. "הקמפוס החדש יוביל אותנו קדימה לסביבה גמישה שמאפשרת בחירה ושילוב אופטימלי בין העבודה מהקמפוס ומחוצה לו".