אינטל פיטרה עשרות עובדים בישראל בתקופה האחרונה, כשהפיטורים מתפזרים על פני מספר מחלקות וחטיבות אשר בהן נסגרו פרויקטים. אמנם מספר המפוטרים קטן אך מעיד על מגמה שייתכן שתתחזק בשנה הקרובה. מספר המפוטרים העולמי באינטל לא ידוע בשלב זה, אך לפני כחודשיים פורסם כי הכוונה היא לפטר אלפי עובדים בשל ההאטה בשוק ה-PC.
במקביל, בעקבות תוכנית הקיצוצים שהגה מנכ"ל אינטל פט גלסינגר, ענקית השבבים העמידה לכל חטיבה גלובלית יעדי צמצום כספי שהיא צריכה ליישם בדרכה, כאשר השאיפה היא צמצום כוח אדם כאופציה אחרונה. חלק מהחטיבות בחרו בשלב הראשון להקטין את השימוש ביועצים חיצוניים וקבלנים וכן לקצץ בתקציבי פרויקטים.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו והאזינו לתוכנית כסף חדש ב-ynet radio
1 צפייה בגלריה
אינטל
אינטל
אינטל
(רויטרס)
בחלק מהחטיבות שפעילות גם בישראל הציעו חבילות של פרישה מרצון לעובדים, וחלקן הציעו לעובדי החברה יציאה לחל"ת עד להתבהרות התקציבים של החטיבה. בחטיבות אחרות שבהן נסגרו פרויקטים פיטרה החברה עשרות עובדים, כאמור.
אינטל מעסיקה בישראל כיום 14 אלף עובדים. תהליך הקיצוצים, שאמור להימשך שלוש שנים, נמצא רק בתחילתו, כך שייתכן שגלי פיטורים נוספים צפויים להגיע ככל שהלחץ לעמוד ביעדי הקיצוצים יגבר. ישראל נחשבת עדיין לאחת המדינות האסטרטגיות עבור התוכנית העתידית של החברה, ולכן הפגיעה בה צפויה להיות קטנה משמעותית.
מאינטל ישראל נמסר: "כמענה לתנאי השוק ולשינויים המאקרו כלכליים, אינטל העולמית פועלת לחיסכון עלויות של מיליארדי דולרים בשלוש השנים הקרובות, בין היתר באמצעות ייעול גודל הצוותים והגבלת גיוס עובדים, מה שמביא לצמצום מסוים בכוח האדם ברחבי העולם, כולל בישראל".