בצל החשש מסגר או מהגבלות נוספות על המשק, השר במשרד האוצר חמד עמאר המשיך הבוקר (יום ב') בראיון לאולפן ynet בקו של שאר בכירי הממשלה והאוצר בפרט - להימנע מלפרט מה יהיה הפיצוי לעסקים שכבר נפגעים מהגבלות התו הירוק כמו הבריכות והמסעדות.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
"כל אחד שייפגע יקבל טיפול משלו, אנחנו לא מדברים באופן כללי כי כל סקטור יטופל באופן אישי. אנחנו עושים הכל על מנת לעזור לכולם, אבל לכו להתחסן, זה מה שחשוב", אמר השר עמאר הבוקר.
2 צפייה בגלריה
חמד עמאר
חמד עמאר
חמד עמאר
(צילום: דוברות ישראל ביתנו)
"אני רוצה להגיד קודם כל לעם ישראל, הקורונה איתנו ולא תעזוב אותנו מחר. אם היינו יודעים שהיא תעזוב הייתי אומר שכדאי ללכת לסגר, לסגור לתקופה מסוימת ואז לחיות רגיל. אבל הקורונה הולכת להיות איתנו הרבה זמן ולכן אנו צריכים ללמוד לחיות איתה, לחיות איתה, להמשיך קדימה. אם צריך להיבדק, להיבדק. אם צריך להתחסן, להתחסן. אסור לנו לחשוב שסגר זה הפתרון".
בעלי עסקים טוענים שהם נפגעים כבר עכשיו. לא מגיע להם פיצוי? "אנחנו במשרד האוצר עושים את הכל שלא יהיה סגר בישראל, סגר לא רק פוגע בכלכלה, זה פוגע בכולם – בילדים, בהורים, בכל אחד. זה להישאר בבית, לא לעשות כלום. לכן המטרה שלנו למנוע את הסגר. אנחנו משקיעים הרבה תקציבים בבדיקות, המדינה לקחה את האחריות לעשות את הבדיקות על חשבונה.
עוד ציין עמאר כי משרד האוצר העניק תקציבים נדיבים למערכת הבריאות: "הוספנו 2.5 מיליארד שקל לחיזוק מערכת הבריאות בישראל, הוספנו לתקציב הבריאות שני מיליארד שקל. המטרה שלנו היא לחזק את מערכת הבריאות".
2 צפייה בגלריה
התו הירוק במסעדות ברחובות
התו הירוק במסעדות ברחובות
התו הירוק במסעדות
(צילום: אורי דוידוביץ')
בכירים במערכת הבריאות אומרים שלא קיבלו כסף לתקנים ולמיטות. "אנחנו במשרד האוצר העברנו את ה-630 מיליון שקל שהתחייבה עליהם הממשלה הקודמת כבר לפני יותר מחודש. העברנו את הכסף, 2.5 מיליארד שקל זו התוספת לתקציב".

סערת תוספת הרמטכ"ל: "ליברמן וגנץ עשו סדר בעניין"

בנוגע ל"הגדלת הרמטכ"ל" לפנסיות לאנשי קבע בצבא שאושרה אתמול בממשלה, אומר עמאר כי "מה שאושר אתמול בממשלה זה ששר האוצר ושר הביטחון עשו סדר בעניין. הנושא הזה איתנו לא מאתמול, אלא 60 שנה. בא שר האוצר, עשה סדר בעניין. היום הסקטור האזרחי נותן הצעות יותר טובות מצה"ל וצריכים אנשים שיישארו בצבא".
ליברמן אמר שחיילי הסדיר בראש התקציב. למה לא דאגתם להם קודם? "כל מה שהבטחנו לפני הבחירות אנחנו נעשה. החיילים הסדירים בראש סדר העדיפויות שלנו. נכנסנו למשרד לפני חודשיים, אני מבטיח שגם לעניין של חיילים סדירים ניתן את התוספת שהבטחנו. אי-אפשר לעשות הכל בבת אחת, אני מקווה שנהיה באוצר ארבע שנים וכל מה שהבטחנו נקיים".
אתה יושב בקבינט הקורונה במקום ליברמן, מה דעתך על העמדות של שרת החינוך בקבינט? "לכל אחד יש את דעתו וזה מתבטא גם בקבינט הקורונה. דעתי ברורה - שנת הלימודים צריכה להיפתח ב-1.9, ודעתי היא שכל מי שלא מחוסן מהצוות החינוכי ולא מסכים להיבדק - שלא יגיע לבית הספר. לא נוכל לאפשר את זה.
"עמדתי היא גם שצריך לחסן את הילדים מעל גיל 12 בתוך בית הספר בזמן הלימודים. אני מעדיף שיפסידו שעת לימודים כדי להתחסן ולא תקופה יותר ארוכה כי הם צריכים להיות בבידוד. צריכים להגיע לכל תלמיד, כולנו התחסנו בבית ספר, אין שום רע בלהתחסן בתוך בית הספר".