1 צפייה בגלריה
אילוסטרציה
אילוסטרציה
אילוסטרציה
(צילום: shutterstock)
לשכת ההוצאה לפועל חיפה קיבלה לאחרונה החלטה שעתידה לסגור תיק איחוד שנפתח נגד חייב ב-1996, כולל שמונה תיקים, צבר ריביות ותפח למיליוני שקלים. לפיכך נענתה הרשמת סמאח מנאסרה-סבאח לבקשת החייב, כיום בן 77, ואישרה לו לצאת מהארץ לשיט.
החייב הוא פנסיונר המתקיים מקצבאות ביטוח לאומי וגר בדירת חדר, אב לשני ילדים בגירים. תיק האיחוד נפתח כאמור ב-1996 וכלל שמונה תיקים פרטניים שנפתחו בין השנים 1995-1989, כל אחד עקב כמה אלפי שקלים בודדים.
במאי 2022 הוא ביקש לבטל את צו עיכוב היציאה מהארץ שעומד נגדו, למשך שבוע אחד ביולי של אותה שנה, כדי לצאת לשיט בים התיכון במימון הבן שלו. הוא ציין שאשתו חולה מאוד, מאושפזת בבית החולים מזה שלושה חודשים וחצי וכי הבן שלו הציע לו לצאת להפלגה למשך שבוע לשם שינוי אווירה במעט.
עו"ד אייזיק סטולובעו"ד אייזיק סטולוב
לדיון בבקשה התייצב החייב בלבד ואף לא אחד מהזוכים, והרשמת סמאח מנאסרה-סבאח מלשכת ההוצאה לפועל חיפה הורתה על ביטול צו עיכוב היציאה מהארץ למשך שבוע כדי לאפשר לחייב לצאת לשיט.
באשר לחובות היא ציינה כי בתיקי ההוצאה לפועל שמנוהלים כנגד החייב לא ננקטו הליכים לכל הפחות בשבע השנים האחרונות. הזוכים גם לא הגיעו לדיון ולא הגיבו להחלטה בעניין אפשרות הפחתת הריביות בתיק. היא הבהירה שהתנהלות זו אינה בתום לב ובוודאי שבמצב זה אין לזכות אותם בתוספת הפרשי הצמדה וריבית על החוב. היא הוסיפה כי התנהלות זו מעידה כי הם ויתרו או מחלו על החוב.
עוד הדגישה הרשמת שהחייב עמד בשקידה בצו התשלומים במשך שנים. בהחלטה צוין כי עובדות אלה, לצד הנסיבות הקשות של החייב, מצדיקות לשקול הפחתת ריביות והצמדה בתיק. בסופו של דבר, וכדי למנוע עיוות דין חמור, היא הורתה על ביטול כלל הריביות שהתווספו לחובות מיום פתיחת תיק האיחוד והכרזת החייב כחייב מוגבל באמצעים.
הרשמת הורתה כי בכפוף לתשלום סך של 46,590 שקל תוך 30 יום, סכום המהווה את יתרות החובות המקוריים, ניתן לפזר את תיק האיחוד ולסגור את התיקים הפרטניים המנוהלים תחתיו.
• לקריאת ההחלטה המלאה – לחצו כאן • הכתבה בשיתוף אתר המשפט הישראלי פסקדין • שמות ב"כ הצדדים לא צוינו בהחלטה • עו"ד אייזיק סטולוב עוסק בהוצאה לפועל • הכותב לא ייצג בתיק • ynet הוא שותף באתר פסקדין