1 צפייה בגלריה
ישראלי במעצר, אילוסטרציה
ישראלי במעצר, אילוסטרציה
אילוסטרציה
(צילום: shutterstock)
במסגרת הסדר טיעון בבית המשפט המחוזי בנצרת הודה לאחרונה תושב הצפון בתקיפת בת זוגו, הצתת רכבה וניסיון הצתה של העסק שלה בעקבות ויכוח שהתעורר ביניהם. בהמשך ההליך יתקבל תסקיר שירות מבחן ולאחריו הצדדים יטענו לעונש.
בין הנאשם למתלוננת התקיים קשר זוגי של כשנתיים עד שיחסיהם עלו על שרטון במאי 2022. באותו יום הם חזרו עם בנותיה של האישה מחופשה בים המלח. במהלך הנסיעה התעורר ויכוח בין בני הזוג, ובשלב מסוים הם עצרו בתחנת דלק. שם החריף העימות ביניהם, הנאשם החזיק בידו את פניה וסטר לה.
כמה ימים מאוחר יותר הגיעה האישה לביתו של בן זוגה, שם התפתחה מריבה נוספת במהלכה היא אחוזה אותו בפניו ובתגובה הוא שב ותקף אותה.
בעקבות האירועים ניתקה האישה את הקשר בן זוגה, ובעקבות זאת הוא החליט להצית את רכושה. בשעת ערב ביוני 2022 הוא הגיע לרחוב שבו היא גרה והחנה את מכוניתו צמוד לביתה. הוא הוציא ג'ריקן מלא בבנזין ושפך אותו על מכוניתה של בת זוגו. בהמשך זרק חפץ בוער לעבר הרכב, שנדלק ונשרף. לאחר מכן הוא עזב את המקום במכוניתו.
בהמשך אותו ערב הוא הגיע לסלון הכלות של בת הזוג, יצא מרכבו, הדליק חפץ וזרק אותו לתוך חצר העסק. האש נתפסה בדשא הסינטטי. לאחר כרבע שעה הוא נכנס למקום ושפך ג'ריקן עם בנזין על הדשא במטרה להגביר את האש. כמו כן, הוא ניפץ את זכוכית דלת הכניסה בפטיש. כתוצאה מהמעשים ניזוקו הדשא והדלת של בית העסק.
עם הגשת כתב האישום כפר הגבר במעשים אך במסגרת הסדר טיעון הודה בעבירות והורשע בעבירות של הצתה, היזק בזדון ותקיפת בת זוג.
עו"ד תומר שוורץ, המייצג את נפגעת העבירה, מסר בעקבות ההרשעה: "לפעמים אפילו אני - שעוסק שנים רבות בתחום הפלילי - נדהם עד כמה המציאות עולה על כל דמיון. חרף הכחשותיו של הנאשם, הוא הבין כפי הנראה כי הראיות סוגרות עליו, עד כי לא נותרה לו ברירה מלבד להודות בבית המשפט במעשים הקשים שיוחסו לו.
"אני תקווה כי בעקבות ההרשעה, בית המשפט ימצה את הדין עם הנאשם ויבהיר לו היטב כי יש מחיר כואב למי אשר מעז לפגוע בצורה כה קשה באישה שכל חטאה היה שבחרה לסיים את הקשר עם הנאשם. אני מייחל כי עונש מאסר חמור לצד רכיבי ענישה נוספים, יסייעו לנפגעת לשקם את חייה לאחר הטראומה שחוותה".
• הכתבה בשיתוף אתר המשפט הישראלי פסקדין • ב"כ האישה: עו"ד תומר שוורץ • בהכנת הכתבה לקח חלק צוות העורכים של אתר פסקדין • ynet הוא שותף באתר פסקדין