שנת 2023 הטיבה עם עשירי העולם. לפי מדד המיליארדרים של בלומברג, שווי ההון המצרפי של 500 האנשים העשירים ביותר טיפס השנה ב-1.5 טריליון דולר, זאת בניגוד לשנה שעברה אז הפסידו 1.4 טריליון דולר.
בראש הדירוג עומד אילון מאסק, שהונו התרחב השנה ב-95.4 מיליארד דולר ל-232 מיליארד דולר, הודות בעיקר להחזקה של 12.95% בטסלה. מניית יצרנית המכוניות החשמליות סיימה את השנה במחיר של 248 דולר לאחר שהתחזקה לאורך התקופה ב-130%. ההצלחה בטסלה עזרה לפצות את מאסק על הקשיים בפלטפורמת המדיה החברתית X, שהתמודדה עם עזיבת מפרסמים ושאר שערוריות.
1 צפייה בגלריה
אילון מאסק
אילון מאסק
אילון מאסק, האיש העשיר בעולם. פער של 53 מיליארד דולר מהמקום השני
(עיבוד תמונה. צילום: ANGELO CARCONI / EPA, shutterstock)

גם יריבו של מאסק, מארק צוקרברג נהנה השנה מעלייה בהון, שהתרחב ב-84 מיליארד דולר ל-128 מיליארד דולר שהעניקו לו את המקום השישי בדירוג. יריב נוסף של מאסק, ג'ף בזוס נהנה מעלייה של 71.3 מיליארד דולר השנה בהונו, שהעניקו לו את המקום השלישי עם הון של 178 מיליארד דולר.
באופן כללי, הרשימה משובצת בלא מעט יזמים טכנולוגיים, זאת הודות בין השאר להצלחה של ה-AI השנה. כך למשל, במקום הרביעי מדורג מייסד מיקרוסופט ביל גייטס עם הון של 141 מיליארד דולר, ואחריו מדורג מנכ"ל מיקרוסופט לשעבר סטיב באלמר, שממשיך להחזיר ב-4% מהחברה והונו עלה ל-131 מיליארד דולר. שניהם הרוויחו מהתחזקות מניית החברה השנה.
מייסדי גוגל לארי פייג' וסרגי ברין הרוויחו השנה 43.9 מיליארד דולר ו-41 מיליארד דולר, המציבים אותם במקומות השביעי והתשיעי. ביניהן מדורג מייסד אורקל לארי אליסון עם הון של 123 מיליארד דולר.
שני הנציגים היחידים בעשירייה הראשונה שאינם מגיעים מסקטור הטכנולוגיה הם ברנר ארנו במקום השני ו-וורן באפט המדורג עשירי. לאיש העסקים הצרפתי שעומד בראש אימפריית היוקרה LVMH נוספו השנה 16.9 מיליארד דולר, כך שהפער בינו לבין מאסק המדורג ראשון התרחב ל-53 מיליארד דולר זאת על רקע החולשה בביצועים בסקטור היוקרה. הונו של ארנו עומד כעת על 179 מיליארד דולר, ובאפט מסתפק ב-120 מיליארד דולר לאחר שהוסיף 12.3 מיליארד דולר השנה.
האישה העשירה ביותר בעולם היא יורשת אימפריית הקוסמטיקה לוריאל, פרנסואז בטנקור מאיירז. היא מדורגת במקום ה-12 והאישה הראשונה שצברה הון של 100 מיליארד דולר.
לעומת זאת, איש העסקים ההודי גאוטם אדאני, שהוא גם בעל השליטה בנמל חיפה, ספג את הירידה החדה ביותר השנה בהונו, שהצטמצם ב-37.3 מיליארד דולר, זאת בעיקר בעקבות דוח הינדנבורג שפורסם בינואר והאשים את הקבוצה בהתנהלות לא הולמת. כעת הונו של אדאני עומד על 84.3 מיליארד דולר, והוא מדורג במקום ה-15.