1 צפייה בגלריה
גיא אבנון
גיא אבנון
השופט גיא אבנון
בית משפט השלום בנתניה גזר לאחרונה מאסר על תנאי בלבד על בן 35 שחנק את אשתו ואיים עליה אחרי שאמרה לו שהיא רוצה להתגרש. השופט גיא אבנון נימק זאת בכך שהבעל לקח אחריות על מעשיו והשתתף בהליך טיפולי ממושך.
לפי כתב האישום המתוקן שבו הודה הבעל, לילה אחד בדצמבר 2020 פרץ ויכוח בין בני הזוג שבמהלכו אמרה לו האישה כי היא רוצה להתגרש ממנו וביקשה שייצא לישון מחוץ לבית או שהיא תצא. בתגובה הוא צעק: "תראי מה נתתי לך, השארת אותי בלי כלום... לא כדאי לך להאיץ בי".
בשלב זה הוא הכניס אקדח שהוא מחזיק ברישיון לנרתיק שלו, לכאורה כדי לצאת מהבית. האישה אמרה לו: "תרצח אותי, גם ככה לא נשאר לי כלום". בתגובה הוא תפס אותה בצווארה בשתי ידיו בתנועת חניקה, והורידה לכיוון הרצפה. בהמשך הוא כיוון את האקדח לראשו. לאחר מכן הוא פנה לקחת כרית ושמיכה כדי לישון ברכבו, והאישה ניצלה את ההפוגה, נמלטה לרחוב והזעיקה משטרה.
בתסקיר שירות המבחן נכתב כי בעקבות הליכי המעצר עבר הבעל טיפול אינטנסיבי בן שבעה חודשים בבית נועם. עוד נכתב כי הוא נעדר הרשעות קודמות, השלים בגרות מלאה ותואר ראשון ושירת כלוחם קרבי.
במסגרת הטיעונים לעונש המדינה הדגישה את אלמנט ההפחדה שבמעשי הבעל. היא ציינה שהוא סירב להמשיך בטיפול אינטנסיבי וכי בתסקיר המבחן נקבע שעדיין נשקף ממנו סיכון. לפיכך היא עתרה לגזור עליו 10 חודשי מאסר בפועל, מאסר על תנאי וקנס.
עו"ד מאירה אזרדעו"ד מאירה אזרדערן כהן
הסנגורית שלו הפנתה לכך שמדובר באירוע אלימות קצר מאוד, ספונטני ולא מתוכנן, שהחל והסתיים כהרף עין. היא הוסיפה כי בריחת האישה מהבית ופנייתה למשטרה לא נעשו עקב חשש כי יפגע בה, אלא מחשש שיפגע בעצמו. הבעל עצמו קיבל אחריות על המעשה, הכיר בחומרתו והביע בושה וחרטה.
השופט גיא אבנון קבע שנסיבות האירוע אינן ברף חומרה גבוה ומידת הסיכון שנשקפה למתלוננת אינה גבוהה. לאחר סקירת הפסיקה הרלוונטית הוא קבע שממתחם העונש ההולם נע בין מאסר על תנאי לבין שישה חודשי מאסר בפועל. הוא הוסיף כי עניינו של הנאשם אינו נמנה על המקרים החריגים שבחריגים המצדיקים הימנעות מהרשעה.
בגזר הדין הודגש שהבעל הודה במיוחס לו, קיבל אחריות וחסך זמן שיפוטי. כמו כן, מדובר בצעיר בעל רקע נורמטיבי שהאירוע וכתב האישום טלטלו כהוגן את חייו. צוין שבני הזוג עדיין גרים יחד, משתתפים בטיפול ומשתדלים לשקם את חייהם.
השופט כתב כי לא ניתן להתעלם מתקופת המעצר הממושכת (73 ימים) שבה היה נתון הבעל מאחורי סורג ובריח. לפיכך הוא גזר עליו ארבעה חודשי מאסר על תנאי וחתימה על התחייבות בסך 2,000 שקל להימנע מביצוע עבירת אלימות או איומים במשך שלוש שנים.
• לקריאת גזר הדין המלא – לחצו כאן • הכתבה בשיתוף אתר המשפט הישראלי פסקדין • ב"כ המאשימה: עו"ד אלמוד בן חמו, עו"ד חן זערור • ב"כ הנאשם: עו"ד מירי כהן • עו"ד מאירה אזרד עוסקת בפלילי • הכותבת לא ייצגה בתיק • ynet הוא שותף באתר פסקדין