תמונות סלפי, צילומי נוף, סרטונים של ילדים ובעלי חיים ואפילו בוק שלם לכל מנה שאנחנו מזמינים במסעדה. מאז שהסמארטפונים נהיו חלק בלתי נפרד מחיינו, ובזכות המצלמות שלהם שלא מפסיקות להשתכלל, אנחנו מנציחים בעזרתם כל רגע ורגע. ואיפה נשמור את כל אותם רגעים? אלו כמה משירותי הענן שיעזרו לכם לאחסן בבטחה את כמויות הגיגה בייט ההולכות ומתרבות.

עוד מדריכים:

גוגל פוטוס

בעוד שגוגל מציעה גם את שירות גוגל דרייב לאחסון קבצים בכלל, פוטוס הוא שירות ייעודי לשמירת תמונות, שמציע גם שורת פיצ'רים ספציפיים לתוכן הוויזואלי. בראשם, כלי חיפוש עוצמתי שמתבסס על טכנולוגיית ראיית מכונה ומאפשר לחפש במאגר התמונות שלכם לפי אדם מצולם, מקומות, או חיפוש חופשי לפי מילות מפתח שונות שהתוכנה מזהה שמופיעים בתמונה באופן אוטומטי (בין אם זה "חולצה כתומה" או "מילקשייק"). התוכנה גם יוצרת לכם באופן אוטומטי סטוריז של זכרונות, ויצירות כמו קולאז'ים או גיפים שמורכבים מתמונות שצילמתם. היא מאפשרת גם ליצור אלבומים ולשתף אותם, מציעה כלי עריכה שונים, למחוק במרוכז תמונות שכבר גיביתם מהמכשיר, להגדיר גיבוי אוטומטי, וליצור תיקיית כספת לתמונות וסרטונים פרטיים.
6 צפייה בגלריה
צעירה מצלמת סלפי
צעירה מצלמת סלפי
צעירה מצלמת סלפי
(צילום: shutterstock)
עלות: המנוי לגוגל פוטוס הוא חלק מחבילת Google One, שכוללת בתוכה שטח אחסון בג'ימייל, דרייב ופוטוס. התוכנית הבסיסית ניתנת לכל חשבון גוגל ומעניקה נפח של 15 גיגה בייט בחינם. התוכניות בתשלום מציעות נפח אחסון מוגדל ואפשרות לשתף את החבילה עם עד 5 אנשים. 100 גיגה יעלו לכם 8 שקלים לחודש או 80 שקלים לשנה, 200 גיגה יעלו 12 שקלים לחודש או 120 שקלים לשנה, ו-2 טרה יעלו 39 שקלים לחודש או 390 שקלים לשנה.
6 צפייה בגלריה
גוגל פוטוס
גוגל פוטוס
גוגל פוטוס
(צילום: shutterstock)

iCloud

שירות אחסון הענן של אפל. בשירות יכולים להשתמש רק בעלי אייפון או מכשירים אחרים של החברה. הוא אמנם זמין גם דרך ווינדוס, אך רק בתנאי שיש לכם אפל ID. בעוד שמדובר בשירות אחסון שמתאים גם לסוגי קבצים נוספים, ומאפשר לגבות את המכשיר וההודעות כך שניתן יהיה לשחזר את תוכנם ועוד, גם לו מספר תכונות ייעודיות לתמונות וסרטונים. בין היתר, השירות מאפשר לבצע חיפוש בתוך אוסף התמונות, ולפתוח אלבומים משותפים, אליהם גם חברים נבחרים יכולים להוסיף תמונות. התמונות באיכות המלאה שצולמו במכשיר עולות אוטומטית לאייקלאוד, והגרסה שנשמרת במכשיר היא במשקל קל יותר.
6 צפייה בגלריה
אייקלאוד
אייקלאוד
אייקלאוד
(תמונה: מתוך אתר אפל)
עלות: חבילת הבסיס של 5 גיגה בייט ניתנת חינם למכשירי iOS. נפח של 50 גיגה עולה 4 שקלים בחודש, 200 גיגה בייט עולים 12 שקלים בחודש, ו-2 טרה עולים 40 שקלים בחודש. את כל התוכניות ניתן לשתף עם עד 6 בני משפחה. אפשרות נוספת היא לרכוש את חבילת אפל וואן, שכוללת בנוסף לאחסון גם מנוי לשירות הסטרימינג אפל TV פלוס, לאפל מיוזיק ולשירותים נוספים.

דרופבוקס

דרופבוקס הוא אחד השירותים המפורסמים לאחסון תמונות, מסמכים, וקבצים נוספים. הוא מציע למשתמשים אפשרות לגיבוי אוטומטי של קבצים, וגם שחזור קבצים שנחמקו עד 30 ימים אחורה. בנוסף, ניתן גם לשחזר גרסאות קודמות של קבצים במשך 30 ימים מרגע השינוי. עוד בפיצ'רים של דרופבוקס - תיקיה מוגנת בססמה עבור תמונות וקבצים פרטיים או רגישים. בתוכנית המשפחתית כל משתמש מקבל חשבון פרטי משלו, ובנוסף גישה לתיקיה משותפת בה כל בני המשפחה יכולים לשתף ולצפות בתמונות ובקבצים.
6 צפייה בגלריה
דרופבוקס
דרופבוקס
דרופבוקס
(תמונה: דרופבוקס)
עלות: השירות מציע 2 גיגה בייט ראשונים בחינם. כל התוכניות בתשלום מציעות נפח של 2 טרה. חשבון יחיד עולה 120 דולר בשנה או 12 דולר בחודש, ותוכנית משפחתית עם גישה ל-6 בני משפחה עולה 204 דולר בשנה או 20 דולר בחודש.

OneDrive

שירות הענן של ווינדוס לאחסון קבצים. גם שירות זה מציג זכרונות בדמות תמונות וסרטונים מהעבר, מציע ארגון אוטומטי של התמונות לפי המקום והזמן שצולמו, ויצירת אלבומים באופן אוטומטי. בנוסף וואן דרייב כולל פיצ'ר כספת אישית, שמאפשר להגן על הקבצים בעזרת אימות זהות - ל-3 קבצים בתוכניות הזולות יותר, וללא הגבלה ביקרות. אפשרות לסנכרון וגיבוי אוטומטי של תיקיות המחשב, מסמכים ותמונות, ולשמור באופן אוטומטי את סרט המצלמה של הטלפון. ניתן לשחזר קבצים לגרסה קודמת שלהם עד 30 יום אחרי השינוי.
6 צפייה בגלריה
וואן דרייב
וואן דרייב
וואן דרייב
(תמונה: שאטרסטוק)
עלות: התוכנית הבסיסית מציעה 5 גיגה בייט בחינם. אחסון של 100 גיגה עולה עשרה שקלים לחודש. תמורת 30 שקלים לחודש או 300 שקלים לשנה תקבלו אחסון של טרה, ובנוסף גם מנוי לסקייפ ויישומי אופיס (וורד, אקסל, מיקרוסופט ואאוטלוק). התוכנית המשפחתית מציעה מנוי ל-6 אנשים לכל אותם שירותים, וכן שטח אחסון של 6 טרה, תמורת 450 שקלים לשנה או 45 שקלים לחודש. קיימת אפשרות לנסות תוכנית זו בחינם למשך חודש. שימו לב שאם אתם כבר משלמים על אופיס - אתם כבר רשומים לאחת החבילות היקרות יותר וזכאים לשטח אחסון.

Adobe Lightroom

כאן מדובר בשירות שמתאים יותר לצלמים מקצועיים. בנוסף לגישה לתוכנות עריכה ושירותים מקצועיים של אדובי, החברה מעניקה באותה חבילה גם נפח אחסון. בנוסף, השירות מאפשר לארגן את התמונות בקלות, ולבצע בהן חיפוש חכם מבוסס בינה מלאכותית, לפי מילות מפתח. ניתן גם ליצור אלבומים, לסמן תמונות מועדפות, וכן לשמור את התמונה המקורית יחד עם עריכות שנעשו לה באותה גרסה, ללא צורך בקבצים מרובים.
6 צפייה בגלריה
לייטרום
לייטרום
לייטרום
(תמונה: מתוך אתר אדובי)
עלות: השירות הוא כאמור חלק מחבילה שמציעה גישה גם לתוכנות כמו פוטושופ או לענן היציאתי של אדובי. המחירים מתחילים מ-35 שקלים לחודש תמורת 20 גיגה בייט.
פורסם לראשונה: 12:01, 19.05.22