טבע מגרדת את התחזיות מלמטה רבעון שני ברציפות. חברת התרופות דיווחה על הכנסות של 3.9 מיליארד דולר לעומת תחזיות ל-4 מיליארד דולר. הרווח עמד על 59 סנט למניה, בדומה לציפיות השוק. על רקע זה החברה מפחיתה את תחזית ההכנסות השנתית לטווח של 16-16.4 מיליארד דולר לעומת 16.4-16.8 מיליארד דולר בתחזית קודמת.

אם ברבעון הראשון ייחסה טבע את פספוס התחזיות לפעילות באירופה, הרי שהפעם הגיעה תורה של ארה"ב - ובעיקר המשך השחיקה במכירות הקופקסון לטרשת נפוצה.
1 צפייה בגלריה
מנכ"ל טבע, קאר שולץ, במסיבת עיתונאים לסיכום 2019
מנכ"ל טבע, קאר שולץ, במסיבת עיתונאים לסיכום 2019
מנכ"ל טבע, קאר שולץ
(צילום: סיון פרג')
מכירות אוסטדו, תרופת מקור נוספת לטיפול בדיסקינזיה מאוחרת, התאוששו לעומת הנפילה ברבעון הקודם, אך גם הן עדיין לא גבוהות מספיק על מנת לדחוף את טבע לעמידה ביעד השנתי של 950 מיליון דולר הכנסות מהאוסטדו.
התרופה הניבה לטבע הכנסות של 174 מיליון דולר ברבעון השני, לעומת 146 מיליון דולר ברבעון הקודם ו-161 מיליון דולר בתקופה המקבילה ב-2020. על רקע נתונים אלה הפחיתה טבע את תחזית ההכנסות השנתית מהאוסטדו ל-850 מיליון דולר.
אכזבה נרשמה גם במכירות אג'ובי, התרופה של טבע למניעת התקפי מיגרנה. המכירות בארה"ב והסתכמו ב-46 מיליון דולר ברבעון השני לעומת 48 מיליון דולר ברבעון הקודם. אף שמול הרבעון המקביל מדובר בקפיצה של 32%, ברור שבקצב הנוכחי לטבע יהיה לא פשוט להגיע ליעד מכירות של 300 מיליון דולר בתרופה זו בסיכום של 2021.
מה שיכול עדיין להביא את טבע ליעד הן הכנסת אג'ובי לשווקים חדשים, בעיקר באירופה שם הניבה התרופה הכנסות של 19 מיליון דולר, מול 5 מיליון דולר לפני שנה, לצד 5 מיליון דולר נוספים בשווקים אחרים. בטבע מציינים כי אג'ובי כבר נמכרת ב-21 מדינות באירופה וצפויה לקבל אישורים במדינות נוספות.
בצד החדשות הטובות יותר הציגה טבע את נתחי השוק (אך עדיין לא את היקף ההכנסות או הרווחיות), של טרוקסימה, תרופת הביוסימילר הראשונה שלה שהיא מעין גרסה גנרית מתקדמת ויקרה יותר לתרופות המטפלות בסרטן. נתח השוק של טרוקסימה עומד כעת על 25% בארה"ב לאחר שעלה מ-24.6% ברבעון הקודם.
בסיכום המחצית הראשונה של השנה מציגה טבע ירידה של 4% בהכנסות לרמה של 7.9 מיליארד דולר, ירידה בשיעור דומה ברווח התפעולי ל-2.1 מיליארד דולר ושחיקה ברווח הנקי ל-1.3 מיליארד דולר.
בה בעת, טבע לא הפחיתה את תחזית הרווח השנתית והמשיכה לקצץ בחוב. במהלך הרבעון היא צמצמה אותו בחצי מיליארד דולר נוספים כך שהוא מסתכם כעת ב-22.7 מיליארד דולר. פעילות החברה יצרה תזרים של 218 מיליון דולר ברבעון הקודם ותזרים המזומנים החופשי היה 625 מיליון דולר. טבע אמורה לסיים את השנה כולה עם תזרים מזומנים חופשי של 2-2.3 מיליארד דולר ורווח נקי של 2.5-2.7 דולרים למניה.
"תיפקדנו טוב ברבעון השני, אך בעקבות השפעות המגפה המתמשכות אנחנו מורידים את התחזית השנתית - אנו מחויבים לתחזית הרווח ותזרים המזומנים", אמר קאר שולץ, מנכ"ל טבע עם פרסום התוצאות.