המדליה ההיסטורית של ארטיום דולגופיאט, שזכה בזהב על תרגיל הקרקע שביצע היום (א') באולימפיאדת טוקיו, תקנה לו מענק של חצי מיליון שקל מהוועד האולימפי. אולם לא כל הסכום ייכנס לכיסו של הספורטאי - הוא יצטרך להחזיר לפחות 35% ממנו לרשות המיסים כמס הכנסה.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
לפי רשות המיסים, במקרה זה המס ייגבה כ"מס שולי על הכנסה ממשלח יד", והסכום ייקבע לפי מדרגות המס בהתאם לחוקי מס הכנסה. כלומר, המיסוי ייגבה לפי המס השולי של כל זוכה, בהתחשב בהכנסות הנוספות שהיו לו השנה, בהטבות המס שייתכן שהוא זכאי להם וכו'. אם הזכייה הייתה ההכנסה היחידה של דולגופיאט השנה ואין לו הטבות אחרות - המס שישלם יהיה 35% - וזאת בניגוד למס על פרסים והגרלות שנגבה בשיעור קבוע ולא לפי מס שולי של 30% על הזכיות הגדולות.
3 צפייה בגלריה
ארטיום דולגופיאט לאחר הזכייה במדליה
ארטיום דולגופיאט לאחר הזכייה במדליה
ארטיום דולגופיאט לאחר הזכייה במדליה
(צילום: רויטרס)
בשבוע שעבר, זכייתה של אבישג סמברג, לוחמת הטקוואנדו, במדליית ארד - הקנתה לה מענק של רבע מיליון שקל על הזכייה - עליו היא תצטרך להחזיר כ-42 אלף שקל לרשות המיסים.
כעת מקווים ברשות המסים לעוד זכיות של ישראלים במדליות בטוקיו לא רק בגלל הכבוד. הוועד האולימפי החליט לזכות את מי שיזכה במדליית זהב בחצי מיליון שקל, כאמור, במדליית כסף ב-400 אלף שקל ובמדליית ארד ברבע מיליון שקל.
בנוסף לסכום הזכייה שיקבל מהוועד האולימפי, בנק הפועלים הודיע על מענק מיוחד לרגל הזכייה, בנוסף לתמיכה של השנים האחרונות של קרן פועלים בקהילה, של 180 אלף שקל.
דב קוטלר, מנכ"ל בנק הפועלים שתומך בארטיום בשלוש השנים האחרונות, אמר: "מדינה שלמה עצרה נשימתה היום עם הזכייה של ארטיום במדליית הזהב. ארטיום הוא דוגמה לכך שכל אחד יכול להצליח – עם חוסן נפשי, צניעות והתמדה רבה, והוא דוגמה ומופת עבור כל צעיר בישראל לחלום בגדול".
בתוך כך, נבחרת ישראל בג'ודו זכתה אמש במדליית ארד, לאחר שגברה על איטליה, הפסידה אמנם לצרפת, אך רשמה 2:4 ענק על ברזיל בבית הניחומים, ששלח אותה לקרב על הארד מול הוועד האולימפי הרוסי.
3 צפייה בגלריה
החגיגות בסיום
החגיגות בסיום
החגיגות בסיום. נבחרת ישראל בג'ודו
(צילום: אורן אהרוני)
הלוחמים הישראלים הציגו מלחמה אדירה. גילי שריר הפסידה למדינה טאיזובה בניקוד זהב בקרב הראשון, אבל אחר כך הישראלים השיגו ארבעה ניצחונות רצופים: שגיא מוקי עם איפון בשניות הסיום על מיכאיל איגולניקוב, רז הרשקו ניצחה את אלכסנדרה באבינצבה באיפון. בקרב הרביעי פיטר פלצ'יק ניצח את טמרלאן בשאייב בניקוד זהב, למרות שהאחרון כבד ממנו. תמנע נלסון לוי הגיעה לקרב האחרון, וניצחה באיפון את דריה מז'צקאיה.