זכייתה המרגשת היום (שבת) של אבישג סמברג, לוחמת הטקוואנדו, במדליית ארד באולימפיאדת טוקיו, תקנה לה מהוועד האולימפי מענק של רבע מיליון שקל על הזכייה, אך לא כולו ייכנס לכיסה - היא תצטרך להחזיר כ-42 אלף שקל לרשות המסים כמס הכנסה.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
לפי רשות המיסים, במקרה זה המס ייגבה כ"מס שולי על הכנסה ממשלח יד", והסכום נקבע לפי מדרגות המס בהתאם לחוקי מס הכנסה. זאת בניגוד למס על פרסים והגרלות שנגבה בשיעור קבוע של 30% על הזכיות הגדולות. כלומר: אם הייתה לספורטאי הכנסה נוספת מפרסים על הישגיו, המס השולי שישלם ישתנה בהתאם לסה"כ.
2 צפייה בגלריה
אבישג סמברג עם המדליה
אבישג סמברג עם המדליה
אבישג סמברג עם המדליה
(צילום: אורן אהרוני)
כעת מקווים ברשות המסים לעוד זכיות של ישראלים במדליות בטוקיו לא רק בגלל הכבוד. הוועד האולימפי החליט לזכות את מי שיזכה במדליית זהב בחצי מיליון שקל, במדליית כסף ב-400 אלף שקל וכאמור, במדליית ארד ברבע מיליון שקל.

50 מיליון שקל מזכיות בפרסים

בתוך כך, בחודשים האחרונים גרפה רשות המיסים כ-50 מיליון שקל כתוצאה מרצף די חריג של זכיות גדולות בפרסים בישראל.
4.8 מיליון שקלים נכנסו לקופתה של רשות המיסים לאחר שמנחש זכה בווינר ב-13 מיליון שקל כאשר ניחש נכונה את תוצאות 16 המשחקים בטופס. לפני חודשיים זכה ישראלי בלוטו בפרס הגדול אי פעם בהגרלה בישראל - 76 מיליון שקל ורשות המסים גבתה כ-23 מיליון שקל מהפרס. לפני ימים אחדים זכה עוד מנחש בלוטו ב-64 מיליון שקל והמדינה קיבלה עוד כ-19 מיליון שקל. שתי הזכיות האחרונות בלוטו בהפרש זמנים כה קצר הם מקרה נדיר, בוודאי סטטיסטית. אחד הזוכים אגב שב וזכה בשבוע האחרון, במקרה נדיר לא פחות, גם בעוד 70 אלף שקל בהגרלת 777 של מפעל הפיס.