1 צפייה בגלריה
ניתוח השתלת כבד
ניתוח השתלת כבד
אילוסטרציה
(צילום: shutterstock)
בעלה ושלושת ילדיה של אישה שמתה בארץ עקב סיבוך בפציעה שחוותה במהלך טיול משפחתי באוסטריה, הגישו לאחרונה תביעה נגד שירותי בריאות כללית: לטענתם, הרופאים בישראל התעלמו מהנחיות של הצוות הרפואי האוסטרי להמשיך טיפול במדללי דם, מה שגרם בהמשך למותה מתסחיף ריאתי.
כתב התביעה הוגש לבית המשפט המחוזי בלוד באמצעות עו"ד רויטל הורוביץ. לטענת בני המשפחה, האם נפצעה מסלע במים ופונתה לבית חולים מקומי שם נותחה ברגלה, אושפזה וטופלה במדללי דם. בנוסף, רגלה גובסה והיא אושפזה למשך חמישה ימים. כששוחררה הוסבר לה שאסור לה לדרוך על הרגל וכי עליה להמשיך אשפוז בבית חולים בישראל. כמו כן, ניתן לה מכתב סיכום רפואי בגרמנית שבו נכתב מפורשות שיש להמשיך טיפול במדללי דם עד דריכה מלאה. אחרי שהוחלט שהיא כשירה לטוס היא הגיעה לישראל והועברה מנתב"ג ישירות לבית החולים.
בתביעה נטען כי המסמכים מאוסטריה תורגמו עבור הצוות הרפואי ונאמר לה ובעלה לא לדאוג. היא אושפזה במחלקה אורתופדית אך בהמשך הוחלט לשחררה ולזמנה לביקורת תוך שבוע. צוין כי היא לא טופלה בבית החולים באמצעות מדללי דם ולא הונחתה להשתמש בהם. היא גם הגיעה לביקורות במרפאה האורתופדית כאשר מצבה היה ברור וידוע ואף אחד לא הנחה אותה לטפל במדללי דם. התוצאה, לטענת התובעים, הייתה הרסנית: תסחיף ריאתי שנגרם בשל קריש דם שנוצר בגלל העדר שימוש במדללי דם, גרם למותה.
לטענת בני המשפחה, הצוות הישראלי פעל בניגוד להנחיית בית החולים האוסטרי ולא העניק לאם טיפול מניעתי שהיה מונע את התסחיף הריאתי ואת פטירתה. לדבריהם, אין ספק שהיה על הרופאים לקרוא את ההנחיה הכתובה ולפעול בהתאם לה. הם הוסיפו שגם אם הרופאים לא קראו הנחיה זו במסמכים מאוסטריה - טענה המוכחשת - היה עליהם לוודא ולקבוע למנוחה טיפול במדללי דם כפי שקבוע בספרות המקצועית וכפי שהיה נהוג בבית החולים.
עוד טוענים התובעים כי הרופאים לא תשאלו את המנוחה לגבי גורמי סיכון לפתח תסחיף ולא קיימו דיון מעמיק לפני שהחליטו שלא לפעול בהתאם לעצת הרופאים אוסטרים.
לתביעה צורף דו"ח נתיחה לאחר המוות הקובע כי מותה נגרם עקב תסחיף ריאתי שמקורו בקריש דם במערכת הוורידים העמוקה שבגף השמאלי התחתון וכי גילו של הקריש אינו עולה על חודש ביחס למועד הפטירה. עוד צורפה לתביעה חוות דעת מומחה בתחום האורתופדיה, שקובעת כי הרופאים בארץ חרגו מטיפול נאות ופעלו באופן בלתי סביר ובניגוד לנורמות רפואיות מקובלות.
לטענת התובעים, כתוצאה מרשלנות הם איבדו את היקר להם מכל ונותרו מרוסקים ומצולקים נפשית לעד. לדבריהם, היא הייתה בריאה, ספורטיבית ומאושרת. הם תובעים מהקופה פיצוי של מיליונים שקלים בין היתר עבור הפסדי ההכנסות של המנוחה, הפסד שירותי אם ואישה, כאב וסבל, עוגמת נפש, קיצור תוחלת החיים, ורכיבים נוספים המפורטים בכתב התביעה.
מכללית נמסר בתגובה: "רק כעת התקבלה התביעה במרכז הרפואי שלנו. נלמד את כתב התביעה ונגיב במסגרת ההליך המשפטי".
• הכתבה בשיתוף אתר המשפט הישראלי פסקדין • ב"כ התובעים: עו"ד רויטל הורוביץ ממשרד הורוביץ-עופר • ynet הוא שותף באתר פסקדין