בית משפט השלום בפתח תקווה זיכה לאחרונה מחמת הספק גבר שהואשם בתקיפת אשתו לשעבר, איומים והיזק לרכוש במזיד. השופטת אדנקו סבחת-חיימוביץ מצאה כי לאישה היסטוריה של שקרים.
כנגד הבעל, מפקד ימ"ח המשרת בצה"ל מזה 25 שנה, הוגש ביולי 2020 כתב אישום בן חמישה סעיפים בגין אלימות כלפי האישה בתקופת נישואיהם. בין היתר נטען שהוא חנק אותה לעיני בנם, הכה אותה עם מקל של מטאטא, שבר לה את המחשב הנייד כשהיה בגילופין והשליך עליה נעל כשהיו במלון באילת.
1 צפייה בגלריה
גבר דיכאון פוסט טראומה אילוסטרציה אילוס
גבר דיכאון פוסט טראומה אילוסטרציה אילוס
אילוסטרציה
(shutterstock)
הבעל הכחיש את המיוחס לו. ביחס לאירוע ההכאה במטאטא טען כי דווקא אשתו היא שהכתה אותו ואת הילדים. הוא תיאר את מערכת היחסים עמה כ"רכבת הרים של רגשות", כאשר פעמים רבות היו התפרצויות, צעקות ואלימות מצידה. לדבריה, היא טיפוס דרמטי שעושה פרובוקציות. הוא טען שהיא התלוננה עליו במשטרה כנקמה על כך שעזב אותה לטובת אחרת, ואחרי שגילתה כי טס עם זוגתו הנוכחית לחופשה בברצלונה.
מנגד טענה האישה בעדותה כי לאורך 14 שנות נישואיהם חוותה אלימות מצד בעלה. מלבד זאת, לטענתה, הוא נהג לצרוך אלכוהול, להשתמש בסמים ולקחת חלק במסיבות מין – דבר שפגע בה עד עמקי נשמתה. לתמיכה בגרסתה הגישה בין היתר הקלטת שיחה עם אימו, שבה נשמעת האחרונה לכאורה משחירה את פני בנה.
השופטת סבחת-חיימוביץ כתבה שצל ממשי מוטל על מהימנותה של המתלוננת. אחד הקשיים נגע לתיעוד שמסרה לחוקרים, ובפרט הקלטת השיחה המפלילה-לכאורה עם חמותה לשעבר. בהקשר לכך העידה החמות כי דברי הבלע שאמרה על בנה במהלך השיחה הוצאו מהקשרם, שכן בתחילת השיחה, שלא הוגשה כראיה, הצהירה כלתה שבכוונתה להתאבד, והיא ניסתה להניא אותה מכך באמצעות השחרת בנה.
"הגם שאפשר היה לעודד את המתלוננת אחרת ולא דרך השחרת הנאשם, אני מקבלת את הסברי העדה כי אמרה דברים בשבחה של המתלוננת ובגנותו של הנאשם כדי להרגיע ולפייס אותה", כתבה השופטת.
קושי נוסף עלה מתיעוד פסיכיאטרי שהציג את המתלוננת כ"אימפולסיבית הנוטה לדרמטיזציה", וככזו שלא תהסס לשקר כדי להשיג רווח משני. בתוך כך נמצא שהיא הודתה בעבר כי הגישה תלונת שווא נגד הנאשם.
האישה סיפרה כי אינה מתמודדת נפש אלא עשתה בהנחיית עורכת הדין של בעלה לשעבר "הצגה משכנעת" בפני רופאיה כדי לשחררו ממעצר. ואולם, השופטת דחתה את גרסתה שהרי גם לאחר השחרור ממעצר, ולמעשה עד היום, האישה מטופלת נפשית בבית חולים.
המסקנה, קבעה השופטת, היא שהתיעוד הרפואי משקף נאמנה את מצב המתלוננת, ואין מדובר בשקרים שסיפרה כדי לסייע לבעלה דאז. לנוכח המקובץ ובשל הקושי להאמין לגרסת המתלוננת, הורתה השופטת על זיכוי הנאשם מחמת הספק.
• לקריאת ההחלטה המלאה – לחצו כאן • הכתבה בשיתוף אתר המשפט הישראלי פסקדין • ב"כ המדינה: עו"ד הדר פרשר • ב"כ הנאשם: עו"ד זוהר ברזילי • עו"ד אילן אלימלך עוסק בפלילי • הכותב לא ייצג בתיק • בהכנת הכתבה לקח חלק צוות העורכים של אתר פסקדין • ynet הוא שותף באתר פסקדין