בית משפט השלום בתל אביב אישר לאחרונה הסכם פשרה אשר הושג במסגרת תובענה ייצוגית שהוגשה נגד רשת קרביץ ישראל, במסגרתו תעניק הרשת הטבות כספיות בסך כולל של 360 אלף שקל.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו והאזינו לתוכנית כסף חדש ב-ynet radio
בבקשה לאישור התביעה הייצוגית נטען בין היתר כי לצד מחירים "מוזלים" המוצגים באתר האינטרנט של קרביץ הציגה הרשת מחירים "קודמים" שהם לכאורה מחירים פיקטיביים, הגבוהים כביכול מהמחירים האמיתיים בהם הוצעו המוצרים באתר קודם לכן וכי בהתאם, המבצעים שעורכת הרשת נמשכים לתקופות ארוכות. מנגד, קרביץ דחתה מכל וכל את כל טענות המבקשת וטוענת כי כל פעולותיה בכל הקשור לטענות המועלות בתובענה נעשו על פי דין וכי היא מקיימת את הוראות חוק הגנת הצרכן ועוד.
1 צפייה בגלריה
סניף של קרביץ
סניף של קרביץ
סניף של קרביץ
בסופו של יום העדיפו הצדדים לגבש ביניהם הסכם פשרה. קבוצת התובעים המיוצגת מונה את כל מי שרכש מוצרים באתר המרשתת של קרביץ במהלך התקופה שמינואר 2018 (המועד שבו עלה את המרשתת של קרביץ לאוויר) ועד לאמצע אוקטובר 2021.
במסגרת הסכם הפשרה הוסכם כי מאחר וקיים קושי לזהות את חברי הקבוצה הנטענת, הפיצוי יוענק לכלל הציבור. הוסכם כי קרביץ תעניק הטבות כספיות באופן הבא: ההטבה תינתן ללקוחות קרביץ הרוכשים מוצרים באתר המרשתת שלה בסכום העולה על 99 שקל. כל לקוח כזה יקבל כהטבה עט (או זוג עטים) מתוצרת פנטל בערך של 10.8 שקל. ההודעה על מתן ההטבה תיעשה באופן אוטומטי רק בעת המעבר לשלב הסופי של התשלום, כדי שמתן ההטבה לא ישרת את קרביץ לצורכי שיווק ומכירה.
לגבי הסדרה עתידית, הוסכם כי בכל מקרה של מכירה מיוחדת במסגרתה מוצג לצד המוצר מחיר רגיל ומחיר מוזל (מבצע), קרביץ תקפיד כי ההנחה שתינתן ביחס למוצריה הנמכרים באתר האינטרנט שלה תחושב בהתאם למחירם הרגיל, שהיה בתוקף לפחות שבעה ימים לפני מתן ההנחה.
עוד הוסכם כי הרשת תקפיד שמבצעים ו/או מכירות מיוחדות ביחס למוצריה הנמכרים באתר האינטרנט ובסניפיה לא יימשכו מעבר ל-35 ימים רצופים. את המבקשים ייצגו עוה"ד משה בן דרור ואריק רוזנטל. את הרשת ייצג עו"ד ארנון לנדה.