1 צפייה בגלריה
סניף של שופרסל
סניף של שופרסל
ארכיון
(צילום: אביהו שפירא)
בית משפט השלום בבת ים חייב לאחרונה את רשת שופרסל לפצות בכ-140 אלף שקל עובד שנפל מסולם באחד מסניפיה. השופטת ליעד שגב קבעה שהחברה לא הוכיחה שהסולם היה תקין.
התובע, כיום בן 67, החל לעבוד באחד מסניפי הרשת כאיש מכירות של מוצרי חשמל. בדצמבר 2015, במהלך יום עבודתו, הוא נפל מסולם שעליו טיפס כדי להוריד מסך טלוויזיה ממדף גבוה.
בתביעה שהגיש נגד שופרסל הוא טען שהסולם היה פתוח והוא החל לטפס עליו, אך תוך כדי הסולם קרס והוא נפל מגובה של מטר ושבר את ברכו. בתביעתו ובעדותו בבית המשפט טען שהסולם היה תקול והתאונה הייתה נמנעת לו הסולם היה עובר בדיקת תקינות שגרתית.
הוא צירף חוות דעת רפואית שלפיה בגין השבר בברך נותרה לו נכות של 20%, בגין נזק עצבי ברגל נותר לו נכות של 10% ובגין צלקות ניתוחיות נותרה לו נכות של 10%.
שופרסל הכחישה את קריסת הסולם וטענה שהאחריות לתאונה היא של העובד, שלא וידא שרגלי הסולם נעולות לפני שהחל לטפס עליו. היא צירפה חוות דעת רפואית שלפיה נותרו לתובע 20 אחוזי נכות בלבד.
עו"ד אלי זילכהעו"ד אלי זילכהאוקסנה גימלפרב
אבל השופטת שגב קיבלה את התביעה אף שהעובד סיפר שלא ידע מה בדיוק גרם לנפילתו מהסולם, ומסר כמה גרסאות שונות, בהן שהיה חסר חלק בסולם ושהברגים שלו השתחררו. היא קבעה שלא הוכח שהסולם לא היה תקין, אך למרות זאת סברה כי שופרסל צריכה לפצות את התובע על נזקיו.
בפסק הדין צוין שבמשך כל הזמן שחלף ממועד התאונה ועד לבירור התביעה, שופרסל לא פעלה כדי לבדוק את הסולם אף שהוא מצוי בחזקתה. נקבע שהיא הייתה יכולה בקלות לברר את טענת התובע לאי-תקינות הסולם ולהוכיח מה מצבו, ומשלא עשתה זאת - הדבר פועל לחובתה.
השופטת הוסיפה שלא ניתן לשלול את האפשרות ששופרסל דווקא כן בדקה את הסולם ומצאה שהוא באמת לא ראוי. עם זאת, הוטל על התובע אשם תורם בשיעור 10%, מכיוון שהיה עליו לבדוק את תקינותו ויציבותו של הסולם לפני שטיפס עליו.
מטעם בית המשפט מונה מומחה רפואי שקבע בחוות דעתו שלתובע נותרו נכויות בשיעור של 20% בגין הפגיעה הברך, 5% בגין פגיעה בעצב ו-5% נוספים בשל צלקות. עבור הפסדי השתכרות, עזרת הזולת, הוצאות וכאב וסבל ובניכוי אשם תורם ותגמולי ביטוח לאומי נפסקו לתובע פיצויים בסך 112,400 שקל, בתוספת שכר טרחת עו"ד בסך 26,300 שקל והוצאות משפט.
• לקריאת פסק הדין המלא – לחצו כאן • הכתבה בשיתוף אתר המשפט הישראלי פסקדין • ב"כ התובע: עו"ד שי וקנין • ב"כ שופרסל: עו"ד אמיר סילש • עו"ד אלי זילכה עוסק בנזיקין • הכותב לא ייצג בתיק • ynet הוא שותף באתר פסקדין