תגבורת מדנמרק: חברת ויליפוד שבשליטת צביקה ויוסי ויליגר, החלה לייבא לראשונה קרמבו מהיצרנית הגדולה באירופה שאמור להתחרות בקרמבו של גלידות שטראוס, שכיום נמצאת בבעלות חברת יוניליוור.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
בשבוע הבא תחל הפצת הקרמבו הסקנדינבי בחנויות תחת המותג "תן-בו", שכן קרמבו הוא סימן רשום של שטראוס. המחיר? לא יהיה יותר זול מזה של שטראוס, אשר נמכר כעת בכ-13 שקל למארז של שמונה קרמבו וניל, כלומר 1.61 שקלים לקרמבו.
1 צפייה בגלריה
ה"תן-בו" החדש
ה"תן-בו" החדש
ה"תן-בו" החדש
(צילום: ויליפוד)
הקרמבו מיובא במארזי פלסטיק שמכילים החל משישה קרמבו בארבעה טעמים: וניל, קוקוס, שוקולד מריר וחלב ומצופה בשוקולד, כמו הקרמבו הישראלי.
למרות שהישראלים משוכנעים שהקרמבו הטא המצאה ישראלית, הוא ככל הנראה יוצר לראשונה במאה ה-19 בדנמרק, אם כי יש ארצות ארופאיות נוספות הטוענות לראשוניות.
בחורף שעבר היה חשש למחסור בקרמבו לאחר שחברת פלדמן, יצרנית מנבו, הודיעה כי היא סוגרת את קו הייצור בטענה כי עלויות היצור יקרות משום העבודה הידנית שנדרשת בעטיפה כל קרמבו בנפרד. יוניליוור, המובילה כאמור את שוק הקרמבו בישראל, מצאה פיתרון עוקף: היא החלה לראשונה לשווק את הקרמבו "עירום", ללא עטיפת האלומיניום, ובמארזים שקופים. גם התן-בו החדש מגיע ללא אריזת אלומניום.
בעבר הרחוק, הקרמבו שווק בישראל כ"גלידה חמה" והפך למעדן הכי מזוהה עם החורף. הישראלים הם שיאנים עולמיים בצריכת קרמבו - מעל ל-50 מיליון יחידות בשנה שנצרכות רק בחודשי החורף.