מכה ליינות ביתן ולאלקטרה צריכה בעלת השליטה ברשת המזון: איש העסקים מוטי בן-משה, באמצעות ריבוע כחול שבשליטתו, מתכנן לסיים בשנים הקרובות את חוזה השכירות של 19 סניפים של מגה יינות ביתן, שפועלים בנכסים שבבעלותו וסומנו על ידו כברי השבחה.
מדובר בסניפים ותיקים מאוד, בפריים לוקיישין, ברחובות ראשיים של ערים ושכונות מרכזיות, שייגרעו ממצבת הסניפים של מגה יינות ביתן וממחזור המכירות שלה. כל סניף מהנ"ל מגלגל מיליוני שקלים מחזור לחודש. על שטחם מתכנן בן-משה לבנות פרויקטים למגורים ומסחר.
2 צפייה בגלריה
 יינות ביתן
 יינות ביתן
סניף של יינות ביתן
( צילום: יח"צ)
בימים אלה יצא לדרך הפרויקט הראשון שקיבל היתר, ובקרוב תתחיל הבנייה בשטח סניף מגה ברחוב יהודה המכבי, שפעל במקום עשרות שנים ונסגר לאחרונה.
בטווח הקרוב מתוכננים להיסגר ארבעה סניפים נוספים, והיתר מצויים בתהליכי השבחה מול הרשויות להגדלת זכויות בנייה.
הסניף של מגה ביהודה המכבי, שישב במבנה חד-קומתי עם חזית באורך כ-400 מ"ר, ייהרס ובמקומו ייבנה בניין מגורים בן 6 קומות שיכיל 27 דירות יוקרה, כשקומת הקרקע תיועד למסחר. ריבוע כחול מכרה את פרויקט המגורים לצד שלישי, ואילו קומת המסחר, ששטחה הוכפל, תישאר בבעלותה כנכס מניב.
2 צפייה בגלריה
מוטי בן משה
מוטי בן משה
מוטי בן משה
(צילום: עמית שעל)
לפי אתר מדלן, דירת 4 חדרים ברחוב יהודה המכבי מוצעת למכירה ב-6.8 מיליון שקל ופנטהאוז 5 חדרים ב-22.8 מיליון שקל. ב-2016 זכה בן-משה במכרז לרכישת השליטה בחברת אלון ריבוע כחול, שבין נכסיה הרבים 92 סניפים המושכרים למסחר, מתוכם כ-60 מושכרים למגה יינות ביתן עבור 30 מיליון שקל לשנה. על פי מקורבים לריבוע כחול, החברה עומדת לקבל היתר בנייה ל-97 יחידות דיור על שטח של סניף מגה ברחוב עודד ברמת חן. גם בנווה אביבים מצוי הליך בניית 180 יחידות דיור על שטח סניף מגה ושטח מסחרי צמוד לו בבעלות ריבוע כחול.
עוד סניף מרכזי ברחוב אחוזה ברעננה ייסגר ובמקומו מתוכנן פרויקט עם כ-20 יחידות דיור. גם בבת ים מתוכננת הקמה של מאות יחידות דיור במקום סניף מקומי. ל"ממון" ו-ynet נודע כי במהלך הרכישה של מגה על ידי נחום ביתן התעורר סכסוך על גובה שכר הדירה של הסניפים המושכרים ועל הארכת הסכמי השכירות. נאמני מגה דרשו להפחית את השכירות, בן-משה רצה דווקא להעלותו. בסוף הושגה הסכמה במסגרתה דרש בן-משה ש-19 הסניפים שסומנו על ידו כברי השבחה יחזרו לידיו בהתרעה של שנה מראש, וביתן הסכים. היות שמדובר בסעיף שקיים בהסכם מול ריבוע כחול, סביר שאלקטרה שרכשה לאחרונה את מגה יינות ביתן מודעת לעניין.